Хайнрих Нестле - от помощник фармацевт до пионер в индустрията
Историята на Nestle се заражда през 19ти век, когато Хайнрих Нестле (роден на 10 Август 1814 година във Фракфурт, Германия) се мести да живее в Швейцария. С 4-годишен стаж зад гърба си, той започва да гради собствена кариера като квалифициран фармаколог, което му дава правото да прави химични експерименти, както и да предписва и продава лекарства. А за лесното му адаптиране на швейцарска почва, той сменя името си от Хайнрих на Анри.
През 60-те години на 19ти век производството на храни постепенно започнало да се развива. Повлиян както от нарасналата детска смъртност, така и от ранната смърт на част от общо 13-те му братя и сестри, Анри Нестле успява да изобрети първата бебешка храна на млечна основа. Тя е създадена при комбинирането на краве прясно мляко с брашно и захар, а целта ѝ - да спаси от недохранване бебетата с непоносимост както към майчината кърма, така и към тогавашните ѝ заместители. Изобретението на Анри Нестле обаче не поражда голям успех до деня, в който неговата бебешка храна на млечна основа не спасява живота на едно дете, за което дори докторите по това време не давали надежда. Така храната станала известна като "питателен, лесен за храносмилане и вкусен продукт". Осъзнавайки колко е важна търговската марка за развитието на бизнеса и продажбите на пазара, Анри Нестле решава да използва за лого на компанията своя фамилен герб - гнездо с птички (на швабски диалект "nestle" означава "малко птиче гнездо"). Също така може да се каже, че оттогава комбинацията от изобретателност, упоритост и научноизследователска дейност, която цели максимална сигурност, се превърнала в бизнес философията на Nestle, която важи и до днес.
Десетки години след изобретението на Анри Нестле, растежът на компанията се случва чрез непрекъснатото обогатяване на продуктовата им гама. За целта Nestle осъществява стратегически поглъщания с много и различни компании - от проиводители на консервирани и замразени храни, храни за домашни любимци, натурални сокове и минерална вода до партньорството с водещата козметична компания в света - L'Oreal. Нека Ви разкажем и как компанията се заражда в България.
През 60-те години на 19ти век производството на храни постепенно започнало да се развива. Повлиян както от нарасналата детска смъртност, така и от ранната смърт на част от общо 13-те му братя и сестри, Анри Нестле успява да изобрети първата бебешка храна на млечна основа. Тя е създадена при комбинирането на краве прясно мляко с брашно и захар, а целта ѝ - да спаси от недохранване бебетата с непоносимост както към майчината кърма, така и към тогавашните ѝ заместители. Изобретението на Анри Нестле обаче не поражда голям успех до деня, в който неговата бебешка храна на млечна основа не спасява живота на едно дете, за което дори докторите по това време не давали надежда. Така храната станала известна като "питателен, лесен за храносмилане и вкусен продукт". Осъзнавайки колко е важна търговската марка за развитието на бизнеса и продажбите на пазара, Анри Нестле решава да използва за лого на компанията своя фамилен герб - гнездо с птички (на швабски диалект "nestle" означава "малко птиче гнездо"). Също така може да се каже, че оттогава комбинацията от изобретателност, упоритост и научноизследователска дейност, която цели максимална сигурност, се превърнала в бизнес философията на Nestle, която важи и до днес.
Десетки години след изобретението на Анри Нестле, растежът на компанията се случва чрез непрекъснатото обогатяване на продуктовата им гама. За целта Nestle осъществява стратегически поглъщания с много и различни компании - от проиводители на консервирани и замразени храни, храни за домашни любимци, натурални сокове и минерална вода до партньорството с водещата козметична компания в света - L'Oreal. Нека Ви разкажем и как компанията се заражда в България.
"Nestle" в България
Имало едно време един добър човек на име Стефан Тодоров. Частният му бизнес поставил основите на таксиметровите услуги в България, а със събраните средства той започнал производството на захарни изделия. Така се зародила българската фабрика "Щастие" (която по-късно е преименувана на "ШЗИ София"), където луксозните бонбони Пияни вишни, Троен лешник и Каприз се произвеждали ръчно. За служителите Стефан Тодоров построил домове в близост до фабриката и създал столова, където персоналът да се храни с топла храна.
През 1994 г., Нестле Швейцария печели конкурса за купувач на "ШЗИ София". Продуктовата гама на Нестле България е изключително богата - детски храни, кулинарни продукти, шоколади, шоколадови бонбони, десерти, шоколадови и обикновени бисквити, млечни продукти, зърнени закуски, храни за домашни любимци и други. А сред най-известните на всеки българин марки на Nestle са: десерти Nestle Kit Kat и Nestle Lion, бисквити Житен дар и шоколадови бонбони Таралежки. Естествено компанията разполага с още много марки хранителни продукти, всички от които с отлично качество, защото "Добрата Храна води до Добър Живот"!
виж повече виж по-малко
През 1994 г., Нестле Швейцария печели конкурса за купувач на "ШЗИ София". Продуктовата гама на Нестле България е изключително богата - детски храни, кулинарни продукти, шоколади, шоколадови бонбони, десерти, шоколадови и обикновени бисквити, млечни продукти, зърнени закуски, храни за домашни любимци и други. А сред най-известните на всеки българин марки на Nestle са: десерти Nestle Kit Kat и Nestle Lion, бисквити Житен дар и шоколадови бонбони Таралежки. Естествено компанията разполага с още много марки хранителни продукти, всички от които с отлично качество, защото "Добрата Храна води до Добър Живот"!