Как започва всичко?
Всичко започва в началото на 20-те години на XX век с една случайна среща между изобретателен учен и производител на волфрамови нишки. Един ден Самюел Рубен посещава компания „F. R. Mellori” в търсене на оборудване за поредния си научен експеримент и така се запознава със собственика Филип Роджърс Малъри. Не след дълго познанството се превръща в приятелство. Но никой не подозира, че гениалните идеи на Рубен и бизнеса на Малъри ще станат причина за появата на истинска революция в технологията на батериите. Или поне не до Втората световна война, когато мнозина стават свидетели на гениална идея. Тогава Рубен създава първата живачно-цинкова батерия, която натрупва по-голяма мощност, заема по-малко място и оказва се може да бъде добра алтернатива на батериите, с които военните зареждат фенерчета, детектори на мини и преносими устройства. Всъщност дотолкова добра алтернатива, че скоро след появата ѝ „F. R. Mellori” произвежда милиони живачно-цинкови клетки за военни цели. А след края на войната, компанията променя името си на „Mallory Battery Company”.
С течение на времето технологичното развитие и появата на нови технически устройства обаче изискват от производителите все по-усъвършенствани батерии, които да предложат максимална и продължителна мощност. През 1950 г. Рубен създава още една нова алтернатива – алкално-мангановите батерии. Скоро след това обаче „Eastman Kodak Company” създава фотоапарати с вградена светкавица, за които се изисква по-голяма мощност, отколкото тази на обикновените въглерод-цинкови батерии. Алкалните алтернативи, създадени от Рубен, стават необходими за устройствата, но не и подходящи, защото се налага да бъдат в нов размер. Така Рубен създава познатите за всички нас днес алкални батерии тип ААА.
След появата на все повече технически устройства търсенето на новия тип алкална батерия се увеличава. Дотолкова, че през 1964 г. Рубен и Малъри създават собствена марка за своите батерии, която скоро се превръща и в световен лидер. Наричат я „Duracell”. Разбира се, името съвсем не е случайно. Батериите на Рубен вече са получили репутацията на качествена и издръжлива алтернатива и името показва именно нея, съкращавайки израза „durable cell” (в букв. превод „издръжлива клетка”).
С течение на времето технологичното развитие и появата на нови технически устройства обаче изискват от производителите все по-усъвършенствани батерии, които да предложат максимална и продължителна мощност. През 1950 г. Рубен създава още една нова алтернатива – алкално-мангановите батерии. Скоро след това обаче „Eastman Kodak Company” създава фотоапарати с вградена светкавица, за които се изисква по-голяма мощност, отколкото тази на обикновените въглерод-цинкови батерии. Алкалните алтернативи, създадени от Рубен, стават необходими за устройствата, но не и подходящи, защото се налага да бъдат в нов размер. Така Рубен създава познатите за всички нас днес алкални батерии тип ААА.
След появата на все повече технически устройства търсенето на новия тип алкална батерия се увеличава. Дотолкова, че през 1964 г. Рубен и Малъри създават собствена марка за своите батерии, която скоро се превръща и в световен лидер. Наричат я „Duracell”. Разбира се, името съвсем не е случайно. Батериите на Рубен вече са получили репутацията на качествена и издръжлива алтернатива и името показва именно нея, съкращавайки израза „durable cell” (в букв. превод „издръжлива клетка”).
Винаги една стъпка напред
Следващите годините както иновативните идеи на Рубен, така и „Duracell” започва да се движи една крачка напред сред останалите. През 70-те се появява и емблематичното рекламно лице – заекът, който популяризира новото попълнение в каталога на „Duracell” – батерия „Basic AA”. По това време марката вече е позната за всеки като „създателят на първата алкална батерия”. Въпреки това има конкурент – „Energiser”, за който обаче всички са наясно, че е далеч от иновациите. Въпреки това, битката е безпощадна и след „Duracell”, „Energiser” представя своя алкален продукт. Днес, дори и двете марки използват розови зайчета в рекламите си. Но като че ли всичко това изобщо не пречи на „Duracell” в предвидливите крачки напред.
Всъщност изпреварващите стъпки имат основна роля за победата на „Duracell” над конкурентите. С появата на зайчето, което рекламира, марката започва да посочва срок на годност за батериите, а от 1978 г. почти всички производители последват примера. От тази година обаче настъпват и големи промени в управлението на „Duracell”. Марката става част от „Dart Industries” и в същото време променя името си на „Duracell International Inc”. Две години по-късно вече е част от „Kraft Foods Inc.”, а през 1996 г. собственост на „Gillette”. Но въпреки че преминава през няколко сливания, отново успява да изпревари другите. Следвайки изискванията на пазара, които се нуждаят от батерия с по-висок капацитет за съхранение, през 1998 г. се появява „Duracell Ultra” – серия от батерии с подобрени характеристики, насочена основно към потребители на цифрови устройства и устройства, които се нуждаят от повече мощност. След това гамата е последвана и от продукти с иновативни системи като „Powercheck TM”, която позволява да се види колко още ще може да се използва батерията и "Duralock", чрез която батерията може да се съхранява до 10 години без да загуби мощността си.
След 2005 г. „Duracell”, заедно с „Gillette”, се присъединява към „семейството” на американската компания „Procter & Gamble”. Тогава марката прави и поредния иновативен напредък – въвежда батерии "Power PixTM" с „NiOx” технология, предназначена да предостави по-дълъг живот на цифрови камери и други устройства и дори да увеличи с до два пъти броя на снимките, постижими с обикновени алкални батерии.
Днес „Duracell” не само е синоним на иновациите, но и на истинско разнообразие. В каталога на марката присъстват бутонни батерии, както и изобилие от литиеви и алкални батерии с най-различни размери. Сред тях са стандартните типове AA, AAA, C, D и 9V, както и не толкова популярните тип AAAA (предимно за пейджъри, глюкомери и други по-малки електронни устройства) и батерии размер J (за болнични устройства, предимно слухови апаратчета). Освен батериите за еднократна употреба, в каталога присъстват и презареждащи се, както и зарядни устройства. Марката предлага и богат избор от батерии, специално разработени за професионална употреба, известни с името „Procell”.
Разбира се, предвидливите крачки напред не изостават в плановете на „Duracell”. През 2008 г., съвместно с производителя на флаш памет „Dane-Elec”, марката създава линия от продукти, включително карти с памет, твърди дискове и USB флаш памети с дизайн, досущ като този на батериите. Две години след това, в сътрудничество с „Powermat Technologies Ltd.” марката разработва малко безжично зарядно устройство за мобилен телефон.
Какви са последните нововъведения? Едно от тях е създаването на батерии с нов дизайн – вместо в добре познатата цилиндрична форма, те са досущ като призматична фигура. Но каква ще е следващата стъпка напред никой не знае.
виж повече виж по-малко
Всъщност изпреварващите стъпки имат основна роля за победата на „Duracell” над конкурентите. С появата на зайчето, което рекламира, марката започва да посочва срок на годност за батериите, а от 1978 г. почти всички производители последват примера. От тази година обаче настъпват и големи промени в управлението на „Duracell”. Марката става част от „Dart Industries” и в същото време променя името си на „Duracell International Inc”. Две години по-късно вече е част от „Kraft Foods Inc.”, а през 1996 г. собственост на „Gillette”. Но въпреки че преминава през няколко сливания, отново успява да изпревари другите. Следвайки изискванията на пазара, които се нуждаят от батерия с по-висок капацитет за съхранение, през 1998 г. се появява „Duracell Ultra” – серия от батерии с подобрени характеристики, насочена основно към потребители на цифрови устройства и устройства, които се нуждаят от повече мощност. След това гамата е последвана и от продукти с иновативни системи като „Powercheck TM”, която позволява да се види колко още ще може да се използва батерията и "Duralock", чрез която батерията може да се съхранява до 10 години без да загуби мощността си.
След 2005 г. „Duracell”, заедно с „Gillette”, се присъединява към „семейството” на американската компания „Procter & Gamble”. Тогава марката прави и поредния иновативен напредък – въвежда батерии "Power PixTM" с „NiOx” технология, предназначена да предостави по-дълъг живот на цифрови камери и други устройства и дори да увеличи с до два пъти броя на снимките, постижими с обикновени алкални батерии.
Днес „Duracell” не само е синоним на иновациите, но и на истинско разнообразие. В каталога на марката присъстват бутонни батерии, както и изобилие от литиеви и алкални батерии с най-различни размери. Сред тях са стандартните типове AA, AAA, C, D и 9V, както и не толкова популярните тип AAAA (предимно за пейджъри, глюкомери и други по-малки електронни устройства) и батерии размер J (за болнични устройства, предимно слухови апаратчета). Освен батериите за еднократна употреба, в каталога присъстват и презареждащи се, както и зарядни устройства. Марката предлага и богат избор от батерии, специално разработени за професионална употреба, известни с името „Procell”.
Разбира се, предвидливите крачки напред не изостават в плановете на „Duracell”. През 2008 г., съвместно с производителя на флаш памет „Dane-Elec”, марката създава линия от продукти, включително карти с памет, твърди дискове и USB флаш памети с дизайн, досущ като този на батериите. Две години след това, в сътрудничество с „Powermat Technologies Ltd.” марката разработва малко безжично зарядно устройство за мобилен телефон.
Какви са последните нововъведения? Едно от тях е създаването на батерии с нов дизайн – вместо в добре познатата цилиндрична форма, те са досущ като призматична фигура. Но каква ще е следващата стъпка напред никой не знае.