
Как започва всичко?



С течение на времето технологичното развитие и появата на нови технически устройства обаче изискват от производителите все по-усъвършенствани батерии, които да предложат максимална и продължителна мощност. През 1950 г. Рубен създава още една нова алтернатива – алкално-мангановите батерии. Скоро след това обаче „Eastman Kodak Company” създава фотоапарати с вградена светкавица, за които се изисква по-голяма мощност, отколкото тази на обикновените въглерод-цинкови батерии. Алкалните алтернативи, създадени от Рубен, стават необходими за устройствата, но не и подходящи, защото се налага да бъдат в нов размер. Така Рубен създава познатите за всички нас днес алкални батерии тип ААА.
След появата на все повече технически устройства търсенето на новия тип алкална батерия се увеличава. Дотолкова, че през 1964 г. Рубен и Малъри създават собствена марка за своите батерии, която скоро се превръща и в световен лидер. Наричат я „Duracell”. Разбира се, името съвсем не е случайно. Батериите на Рубен вече са получили репутацията на качествена и издръжлива алтернатива и името показва именно нея, съкращавайки израза „durable cell” (в букв. превод „издръжлива клетка”).
Винаги една стъпка напред



Всъщност изпреварващите стъпки имат основна роля за победата на „Duracell” над конкурентите. С появата на зайчето, което рекламира, марката започва да посочва срок на годност за батериите, а от 1978 г. почти всички производители последват примера. От тази година обаче настъпват и големи промени в управлението на „Duracell”. Марката става част от „Dart Industries” и в същото време променя името си на „Duracell International Inc”. Две години по-късно вече е част от „Kraft Foods Inc.”, а през 1996 г. собственост на „Gillette”. Но въпреки че преминава през няколко сливания, отново успява да изпревари другите. Следвайки изискванията на пазара, които се нуждаят от батерия с по-висок капацитет за съхранение, през 1998 г. се появява „Duracell Ultra” – серия от батерии с подобрени характеристики, насочена основно към потребители на цифрови устройства и устройства, които се нуждаят от повече мощност. След това гамата е последвана и от продукти с иновативни системи като „Powercheck TM”, която позволява да се види колко още ще може да се използва батерията и "Duralock", чрез която батерията може да се съхранява до 10 години без да загуби мощността си.
След 2005 г. „Duracell”, заедно с „Gillette”, се присъединява към „семейството” на американската компания „Procter & Gamble”. Тогава марката прави и поредния иновативен напредък – въвежда батерии "Power PixTM" с „NiOx” технология, предназначена да предостави по-дълъг живот на цифрови камери и други устройства и дори да увеличи с до два пъти броя на снимките, постижими с обикновени алкални батерии.
Днес „Duracell” не само е синоним на иновациите, но и на истинско разнообразие. В каталога на

Разбира се, предвидливите крачки напред не изостават в плановете на „Duracell”. През 2008 г., съвместно с производителя на флаш памет „Dane-Elec”, марката създава линия от продукти, включително карти с памет, твърди дискове и USB флаш памети с дизайн, досущ като този на батериите. Две години след това, в сътрудничество с „Powermat Technologies Ltd.” марката разработва малко безжично зарядно устройство за мобилен телефон.
Какви са последните нововъведения? Едно от тях е създаването на батерии с нов дизайн – вместо в добре познатата цилиндрична форма, те са досущ като призматична фигура. Но каква ще е следващата стъпка напред никой не знае.