Е, всички знаем, че колкото по-пълноценна и разнообразна е храната, толкова по-полезна ще е тя за децата. Но "Semper" не остава само с това знание, а държи на детайлите и на увереността в правилните стъпки към осигуряване на "менюто" за пълноценно хранене на бебето. Ето защо компанията придобива и постоянно надгражда знанията си за "рецептите". Но не само с помощта на усилена работа през годините, а и чрез сътрудничество с педиатри, изследователи и специалисти по хранене. Сътрудничество, което започва преди много дълго време и продължава до днешни дни.
"Semper" от началото до днес
Всичко започва от един нов метод за създаване на сухо мляко, разработен от шведския диетолог Нини Кронберг. Всъщност методът става вдъхновение за предприемача д-р Аксел Венер-Грен, който създава компания "Svenska Mjölkprodukter AB" (SMP) или днешната "Semper" с идеята да предлага бебешки сухи млека. Компанията стартира през 1938 г., а през септември 1939 г. в град Кимстад започва производството на първото сухо мляко с шведски произход. С настъпването на 40-те Аксел Венер-Грен вече има и ясни планове за развитие. Започва износ на продукцията, а скоро след това е построен и нов завод в малкия град Йотене. Оттогава SMP се фокусира върху "изобретения" и разработване на нови продукти, като с тези стъпки започва да гради репутацията си на иновативна компания, основана на научни изследвания. Естествено, появяват се и постижения след тези стъпки - през 1941 г. производителят представя първите напитки, създадени на млечно-зърнена основа, а през 1948 г. стартира "BabySemp" или първата в света промишлено произведена млечна формула за кърмачета. А адаптираното мляко за най-малките е резултат от тясно сътрудничество между "Semper", педиатри и експерти по хранене. Партньорство, което започва в края на 40-те, но процъфтява и дава "плодовете" от труда и до сега.
През годините от историята си обаче шведският производител и за миг не спира да се стреми към развитие и усъвършенстване в полза на пълноценното хранене за децата. През 50-те компанията разработва и представя нови продукти, а през следващото десетилетие привлича вниманието с първата бебешка храна в стъклени бурканчета. От 1963 г. обаче идва една съвсем различна новост: производителят променя името си на "Semper", но не променя посоката на развитие. С течение на времето хранителното многообразие за мъничетата расте, а с него и популярността на компанията. За периода от 1970 г. до 90-те "Семпер" става напълно познато име и доказана марка, получила доверие в родината си. Започва и да гради добра репутация в Русия и балтийските държави. През следващите години, освен славата, каталогът също продължава да расте и към него се присъединяват безглутенови продукти. Настъпването на 2006 г. обаче бележи нов етап за "Semper". Тогава производителят става част от международната компания "Hero AG". До 2010 г. "Semper" вече се предлага в Дания, Финландия и Норвегия. Но въпреки новите територии, покорени с помощта на новия собственик, традициите си остават.
До днес бебешките продукти "Semper" продължават да се разработват с помощта на експерти по хранене и педиатри, като всяка вложена естествена суровина преминава щателна проверка в лаборатория. Но още от основаването си в края на 30-те години компанията се стреми да разширява гамата, като не пренебрегва качествения състав на продуктите си. Затова и през последните няколко години "Semper" се приема за синоним на качество и безопасност от все повече родители както в родната Швеция и Скандинавските страни, така и в много други държави по света. Но какво следва след подобни постижения? Е, днес от екипа отговарят така:
виж повече виж по-малко
През годините от историята си обаче шведският производител и за миг не спира да се стреми към развитие и усъвършенстване в полза на пълноценното хранене за децата. През 50-те компанията разработва и представя нови продукти, а през следващото десетилетие привлича вниманието с първата бебешка храна в стъклени бурканчета. От 1963 г. обаче идва една съвсем различна новост: производителят променя името си на "Semper", но не променя посоката на развитие. С течение на времето хранителното многообразие за мъничетата расте, а с него и популярността на компанията. За периода от 1970 г. до 90-те "Семпер" става напълно познато име и доказана марка, получила доверие в родината си. Започва и да гради добра репутация в Русия и балтийските държави. През следващите години, освен славата, каталогът също продължава да расте и към него се присъединяват безглутенови продукти. Настъпването на 2006 г. обаче бележи нов етап за "Semper". Тогава производителят става част от международната компания "Hero AG". До 2010 г. "Semper" вече се предлага в Дания, Финландия и Норвегия. Но въпреки новите територии, покорени с помощта на новия собственик, традициите си остават.
До днес бебешките продукти "Semper" продължават да се разработват с помощта на експерти по хранене и педиатри, като всяка вложена естествена суровина преминава щателна проверка в лаборатория. Но още от основаването си в края на 30-те години компанията се стреми да разширява гамата, като не пренебрегва качествения състав на продуктите си. Затова и през последните няколко години "Semper" се приема за синоним на качество и безопасност от все повече родители както в родната Швеция и Скандинавските страни, така и в много други държави по света. Но какво следва след подобни постижения? Е, днес от екипа отговарят така:
"Думата "Semper" означава винаги, а нашата философия е "винаги да бъдем по-добри". Повече от 70 години сме се стремили да направим всичко за правилното хранене на децата. Ние се гордеем с нашия произход и историята ни, но не живеем на миналата слава. Вместо това, винаги се стремим към развитие и усъвършенстване".