Така започва историята на най-големия производител в света на електрически инструменти и аксесоари - Black & Decker, чието име се е превърнало в синоним на доверие, уважение и качество. Компанията произвежда и домакински електроуреди, сектор в който отново е лидер в САЩ и сред световните си конкуренти. Американската компания за малко повече от 100 години се е превърнала в глобален маркетинг специалист и производител на качествени продукти, както за дома, така и за бизнеса. Продуктовата гама на Black & Decker заема лидерски позиции в своята област благодарение на приходите си и пазара си в над 100 страни.
Началото на световната експанзия
Американската компания има изключително динамично развитие през годините, започвайки от 1910 г. с едно малко магазинче в Балтимор и стигайки до световното ниво, на което е в момента. Минали са едва 7 години от основаването на Black & Decker и компанията отваря първата си фабрика с площ от 12 000 m2 в предградията на Балтимор. А през 1919 г. годишните продажби достигат стойност от 1 милион долара. През същата година, компанията построява нова още по-голяма фабрика с площ от 20 000 m2, отново в Towson, Балтимор. И така с всяка изминала година Black & Decker става все по-популярна и набира все по-голяма скорост в отрасъла си.
През 1922 г. компанията излиза извън границите на САЩ и открива първото си чуждестранно дъщерно дружество в Канада. Три години по-късно международната експанзия продължава в Лондон, Великобритания. След това открива свои офиси в Сидни, Сао Паоло и така докато мине бройката от над 100 държави по целия свят.
Black & Decker през цялото си съществуване закупува множество по-малки компании, разширявайки бизнеса си. Първата придобита компания е „Van Dorn Electric Tool Company“, намираща се в Охайо, а годината е 1928.
Интересен факт от историята на американската компания е производството на оръжия, предпазители и боеприпаси за съюзниците през Втората Световна Война. Въпреки, че отклонява част от ресурсите си за военната индустрия, Black & Decker продължава да произвежда електрически инструменти. Помощта на компанията към родните войски е оценена и Black & Decker получава през 1943 г. престижната военна награда „Е“ за отлично свършената си работа.
През 1951 г. съоснователят и президент на компанията Дънкан Блек умира на възраст от 68 години, а 5 години по-късно го последва и Алонсо Декър. На негово място застава брата на Блек, поемайки управлението на компанията като нейн президент. През годините техните наследници управляват компанията. И така до 1975 г., когато Алонсо Декър младши отказва поста на главен изпълнителен директор, но остава председател на борда. Президент на компанията става Франсис Лусиер. Така за първи път в историята на „Black & Decker“, поста на главен изпълнителен директор не се заема от член на семействата на Блек и Декър.
През 1922 г. компанията излиза извън границите на САЩ и открива първото си чуждестранно дъщерно дружество в Канада. Три години по-късно международната експанзия продължава в Лондон, Великобритания. След това открива свои офиси в Сидни, Сао Паоло и така докато мине бройката от над 100 държави по целия свят.
Black & Decker през цялото си съществуване закупува множество по-малки компании, разширявайки бизнеса си. Първата придобита компания е „Van Dorn Electric Tool Company“, намираща се в Охайо, а годината е 1928.
Интересен факт от историята на американската компания е производството на оръжия, предпазители и боеприпаси за съюзниците през Втората Световна Война. Въпреки, че отклонява част от ресурсите си за военната индустрия, Black & Decker продължава да произвежда електрически инструменти. Помощта на компанията към родните войски е оценена и Black & Decker получава през 1943 г. престижната военна награда „Е“ за отлично свършената си работа.
През 1951 г. съоснователят и президент на компанията Дънкан Блек умира на възраст от 68 години, а 5 години по-късно го последва и Алонсо Декър. На негово място застава брата на Блек, поемайки управлението на компанията като нейн президент. През годините техните наследници управляват компанията. И така до 1975 г., когато Алонсо Декър младши отказва поста на главен изпълнителен директор, но остава председател на борда. Президент на компанията става Франсис Лусиер. Така за първи път в историята на „Black & Decker“, поста на главен изпълнителен директор не се заема от член на семействата на Блек и Декър.
Колко струва марката Black & Decker?
През цялата история на компанията, нейните приходи са се увеличавали стремглаво, достигайки до баснословни суми. И всичко това благодарение на марката Black & Decker, която буди доверието на своите клиенти и до днес.
През 1974 г. продажбите на компанията надминават 500 милиона долара и компанията създава първата едногодишна гаранция, за да удовлетвори своите клиенти. 10 години по-късно като отражение на широката продуктова линия и глобалния експертен опит на пазара, Black & Decker се сдобива с ново лого. То запазва оранжевия цвят, с който се идентифицира компанията познатата шестоъгълна форма.
През 1987 г. Американската компания удвоява приходите си от продажби, които надхвърлят 2 милиарда долара. Тази цифра класира Black & Decker сред най-големите американски индустриални компании. Но и това не е достатъчно за компанията. Тя продължава да се развива и през 1989 г. придобива „Emhart Corporation“ с приходи от 2.8 милиарда долара. По този начин американската компания удвоява размера на дружеството си и се нарежда до световните лидери в областта.
Black & Decker става толкова популярна, че е увековечена в залата на славата от фондацията „Space Technology“ за своите иновативни акумулаторни електроинструменти, използвани от НАСА за „Apollo“ програмите.
Силата на марката Black & Decker е доказана след американско проучване, в което са анкетирани над 10 000 потребители, които нареждат компанията на 7-мо място в САЩ и 19-то в Европа сред 6000 марки, които са участвали в анкетата. Въпреки постижението, компанията продължава да работи върху качеството на продуктите си и удовлетвореността на своите клиенти.
И така до 1998 г., когато компанията продажбите от основния им бизнес достигат рекордни нива. Година по-късно, Black & Decker се обръщат към новото време и глобализацията на бизнеса като започват да залагат на Интернет стратегии за подкрепа на свои ключови партньори в Северна Америка и целия свят.
През 1974 г. продажбите на компанията надминават 500 милиона долара и компанията създава първата едногодишна гаранция, за да удовлетвори своите клиенти. 10 години по-късно като отражение на широката продуктова линия и глобалния експертен опит на пазара, Black & Decker се сдобива с ново лого. То запазва оранжевия цвят, с който се идентифицира компанията познатата шестоъгълна форма.
През 1987 г. Американската компания удвоява приходите си от продажби, които надхвърлят 2 милиарда долара. Тази цифра класира Black & Decker сред най-големите американски индустриални компании. Но и това не е достатъчно за компанията. Тя продължава да се развива и през 1989 г. придобива „Emhart Corporation“ с приходи от 2.8 милиарда долара. По този начин американската компания удвоява размера на дружеството си и се нарежда до световните лидери в областта.
Black & Decker става толкова популярна, че е увековечена в залата на славата от фондацията „Space Technology“ за своите иновативни акумулаторни електроинструменти, използвани от НАСА за „Apollo“ програмите.
Силата на марката Black & Decker е доказана след американско проучване, в което са анкетирани над 10 000 потребители, които нареждат компанията на 7-мо място в САЩ и 19-то в Европа сред 6000 марки, които са участвали в анкетата. Въпреки постижението, компанията продължава да работи върху качеството на продуктите си и удовлетвореността на своите клиенти.
И така до 1998 г., когато компанията продажбите от основния им бизнес достигат рекордни нива. Година по-късно, Black & Decker се обръщат към новото време и глобализацията на бизнеса като започват да залагат на Интернет стратегии за подкрепа на свои ключови партньори в Северна Америка и целия свят.
Какво се крие в основата на успеха?
„Бизнесът е като карането на колело. Или продължаваш да се движиш, или падаш“.
Тази велика мисъл на Франк Лойд Райт важи в пълна сила за американската компания Black & Decker. Постоянният стремеж към развитие, иновативност и ефикасност е в основата на успеха на компанията. И не на последно място абсолютната заинтересованост към клиента и неговото удовлетворение от качествените продукти допринасят изключително много за добрата репутация на Black & Decker.
Но какво се крие зад името? Black & Decker счита, че верният отговор е всичко. Зад цялото му портфолио седи голямо доверие, качество, уважение, иновация, дизайн и добра цена. Компанията успява да се развива през всичките си години на съществуване и точно това я запазва на върха в тези променящи се и твърде различни времена.
Те са на пазара, за да проектират, произвеждат и разпространяват продукти и услуги по начин, който да защитава околната среда и същевременно с това да осигури на служителите си безопасна и чиста работна среда. Алонсо Декър младши е изключителен филантроп, който дарява щедро своите пари, време и експертно мнение на множество фондации и организации. А компанията Black & Decker продължава да е трайно ангажирана с достойни каузи, които я правят толкова уважавана и голяма.
виж повече виж по-малко
Тази велика мисъл на Франк Лойд Райт важи в пълна сила за американската компания Black & Decker. Постоянният стремеж към развитие, иновативност и ефикасност е в основата на успеха на компанията. И не на последно място абсолютната заинтересованост към клиента и неговото удовлетворение от качествените продукти допринасят изключително много за добрата репутация на Black & Decker.
Но какво се крие зад името? Black & Decker счита, че верният отговор е всичко. Зад цялото му портфолио седи голямо доверие, качество, уважение, иновация, дизайн и добра цена. Компанията успява да се развива през всичките си години на съществуване и точно това я запазва на върха в тези променящи се и твърде различни времена.
Те са на пазара, за да проектират, произвеждат и разпространяват продукти и услуги по начин, който да защитава околната среда и същевременно с това да осигури на служителите си безопасна и чиста работна среда. Алонсо Декър младши е изключителен филантроп, който дарява щедро своите пари, време и експертно мнение на множество фондации и организации. А компанията Black & Decker продължава да е трайно ангажирана с достойни каузи, които я правят толкова уважавана и голяма.