
Не толкова трудно е да се признае обаче, че с много от продуктите си компанията представя изумителни иновации. През последните години сред тях, например, е проектирането на най-бързия асансьор в света, който с появата си през 2016 г. ще изкачи 94 етажа за 43 секунди. Друг иновативен продукт на Hitachi е компютърната памет, създадена чрез метод за съхранение на дигитална информация върху пластинки от кварцово стъкло. Така, според създателите, паметта може да издържи не само на изключително високи температури и враждебни условия, но и да съхрани информацията поне няколко стотин милиона години. И това са само част от представителите на компанията, които надминават днешните възможности и обръщат внимание на утрешните. Е, след подобни постижения вероятно вече разбирате защо изразът "вдъхновяваща бъдещето" ("inspire the next") описва много добре компанията и защо Hitachi избира той да бъде мотото, изписано под нейното лого. А ако се питате кога и как точно японският производител започва да показва иновативния си нюх, ето го и отговора: още от основаването или по-точно, още първият продукт Hitachi е нововъведение.
Как започва всичко?



Е, скоро след избора на името или още в зората на своята поява през 1910 г., компания Hitachi привлича погледите с нюх към иновациите. Създадените електроиндукционни моторчета са първите продукти в каталога, но и изключително бързо сдобили се с популярност, защото са единствени по рода си в своята родина. И като че ли понеже са нововъведения с полезна функционалност те скоростно "изстрелват" компанията към успеха. От 1914 г. започва бърз и главоломен растеж за Hitachi - компанията стартира производството на трансформатор, галванометър и волтметър, а съвсем скоро след тях представя вентилатори и водни турбини. Не след дълго нарастват и продажбите, като така "магическото" колело на успеха се завърта с пълна сила. Производството постоянно се разширява и естествено, появяват се продукти, които да впечатляват с иновативността си. През 1924 г. Hitachi създава първия локомотив в Япония, задвижващ се с AC мотор. През 1932 г., мотори Hitachi започват да се използват в един нов продукт на компанията - хладилник за домакинството. До края на 30-те години компанията показва и обещаващо развитие в сферата на комуникацията, разработвайки онлайн автоматична частна телефонна централа. Но макар че по това време настъпва и началото на Втората световна война, японският производител определено показва, че няма да се откаже от стремежа си към "зората" на новостите.
След края на войната се появява и доказателството за упоритостта на Hitachi да не се отказва от иновацията. Въпреки унищожителните последствия, компанията се възстановява много бързо. И то дотолкова, че Hitachi става корпорация, която започва да разполага с изобилие от продукти и с няколко дъщерни дружества. Сред тях е Hitachi Koki - дъщерното дружество, което специализира в производството на електрически инструменти.
Електрическите инструменти Hitachi



Междувременно корпорация Hitachi става признат лидер в редица сфери, сред които микроелектрониката, климатичните и компютърните системи. Но определено прави стъпки към получаването на такова признание и в сектора на електрическите инструменти. През 1974 г. общото производство на този тип продукти надминава 10 млн. броя. Освен това, каталогът на електроинструментите продължава да се разширява и дори да впечатлява с иновации. От 1979 г. производителят въвежда в родината си първите акумулаторни бормашини. След 3 години мнозина остават впечатлени и от представянето на първата в света електрическа бормашина с микропроцесорно контролирано въздействие или с други думи - оборудвана с микропроцесор. С течение на времето добавянето на нови продукти не спира, а до края на 80-те и корпорация Hitachi, и дъщерното ѝ дружество за електрически инструменти се развиват с впечатляваща скорост, а и в синхрон с мотото: "вдъхновяващи бъдещето". По това време, например, част от най-впечатляващите постижения на Hitachi са създаването на четириног интерактивен робот, разработването на първата в света оптична преносна система и осъществяването на първото наблюдение на магнитното поле чрез електронен лъч холография. Други покорени "върхове" за корпорацията са стъпването на европейския пазар чрез откриването на дъщерната компания Hitachi Europe Ltd., както и поредният главоломен растеж на Hitachi Koki - годишно производство от над 30 млн. електрически инструмента.
Всъщност с течение на времето групата на електроинструментите се нарежда до едни от най-успешните продуктовите категории на Hitachi. И когато едно нещо е успешно, съвсем оправдано е да влагаш усилия за още по-добро развитие. Ето защо през 1988 г. производителят основава своя "Изследователски и развоен център", който включва съвременно роботизирано и автоматизирано оборудване за тестове всеки електрически инструмент. От 1995 г. производството на тези продукти получава сертификат за качество ISO 9002. А с настъпването на 1997 г. е отбелязано още едно постижение - производителят получава "Награда за напредък" на "Японска асоциация на производителите на електрически уреди" за създаването на най-бързата в света медицинска центрофуга (150 000 оборота в минута). Всъщност нейният механизъм по-късно е приложен при балансирането на роторите на много електроинструменти в каталога на компанията. А през следващите години списъкът с постижения се увеличава, като причината за успехите на електроинструментите Hitachi са множеството иновативни решения. Например, с настъпването на 2000-те години Hitachi започва да използва технология за симулация на дизайн. Чрез нейната система "3-D Cad" екип от специалисти предварително осъществява цифрово конструиране на даден инструмент, за да бъде тестван и да бъде подобрен преди да започне производствения процес.
Така, също толкова "вдъхновяваща бъдещето", колкото собственика си, дъщерната компания Hitachi Koki успява да заеме водещи позиции в световен план. А в родината си Япония производителят държи над 40% от пазара на електроинструменти. Освен това, компанията не спира да обръща внимание на това да създава най-нови постижения в моторния дизайн и електрониката. Ето защо често представя технологии много преди те да се появяват в продукти на други производители. А що се отнася до разнообразието, през последните години Hitachi Koki разполага с 4 завода в Япония и собствени заводи в Сингапур, Малайзия, Китай, Тайван и Ирландия, като произвежда над 1000 модела на електроинструменти.

Днес с изследванията и проучванията на нови технологични хоризонти се занимава и всяка дъщерна компания на корпорация Hitachi. Над 6% от световните продажби на корпорацията се инвестират в изследователски програми и разработки, които се извършват от близо 17 000 учени в 32 лаборатории по целия свят. Защо са разпръснати по света? Отговорът се крие във факта, че през последните години Hitachi разполага с близо 1050 дъщерни компании, от които 312 се намират извън Япония. А с годишен оборот от над 80 млрд. евро Hitachi се нарежда между десетте водещи концерна в света.
Koki Holdings Co., Ltd.
1450 Tarazaki, Hitachinaka, Ibaraki 312-0003, Japan
tel: 81-29-285-1112
Произход: Япония виж повече виж по-малко