|
|
Още в българската фолклорна традиция колективното музициране е широко застъпено. Затова съвсем естествено се заражда многогласното хорово изкуство. В края на ХІХ в. вече са създадени първите хорове, а ХХ в. бележи истински връх в развитието на хорово-изпълнителската практика. Хоровите състави са не само място за творческа изява на изпълнители и автори; те се превръщат в своеобразни школи за музикално възпитание, в културни средища в градовете, подкрепяни от широки обществени кръгове. Предлаганата програма е начало на поредица от 3 диска, съставена на принципа на антологията и е илюстрация на развитието и постиженията на ... |
|
Това DVD не е кодирано за регион и може да бъде гледано навсякъде по света. Понеже е в PAL формат някой плейъри, които не поддържат PAL формат, могат да имат затруднения при възпроизвеждането му. ... |
|
Добруджа е уникален фолклорен регион, в който историческото развитие среща песни, съхранени от българите извън пределите на България и местни песни, преживели неизбежното влияние на съседните фолклорни райони. Това многообразие от пластове създава спецификата на добруджанското музикално и танцово изкуство. Рядко, обаче, ценителите на добруджанския песенен фолклор могат да се докоснат до неговата красота така, както ни я представя Галина Дурмушлийска - изящно и стилно. Запяла от ранно детство, преминала през школата на Добруджанския ансамбъл - Добрич, реализирала многобройни записи в Българското национално радио, певицата ... |
|
|
|
Хауер е австрийски музикант, композитор и теоретик, чийто творчески път започва в зората на ХХ в. под влиянието на импресионизма. От 10-те години на столетието той е идейно-естетически обвързан с додекафонията - композиционна система, създадена от австриеца Арнолд Шьонберг. Пиесите в компактдиска представят еволюцията на стила на Хауер - като се започне с “Номос” оп. 2 и се стигне до писаните в последното десетилетие от живота му пиеси с наименованието “Игра с дванайсет тона”. Пианистката Анна Петрова подчертава и характера на композиционното писмо на Хауер, и неговото майсторство в “играта” на мотивите-серии, в ... |