Концерт за виолончело и оркестър ... Емил Табаков представя две свои творби, записани с турския симфоничен оркестър "Билкент". Произведенията са написани в различни години: Концертът за виолончело – през 2006 г., а пиесата за оркестър "Ad Infinitum" ("Към безкрая") - през 1989 г. ... |
|
Издаден през 1996 година, компактдискът свързва двама композитори на нашия век – Игор Стравински и Емил Табаков. Оригиналното е не само в комбинацията – “Жар птица” и Концерт за оркестър, но и в реализацията, направена от самия Табаков – Главен диригент на Софийската филхармония. И ако в сюитата от балета “Жар птица” – класическо произведение на ХХ век, оркестър и диригент постигат в единомислие звуковото великолепие на партитурата с цялата и многоцветност, разнообразни ритми и ефекти, то в Концерта за оркестър авторът Табаков продължава не само собственото си развитие, но и традициите на българската композиторска школа в ... |
|
Дмитрий Шостакович - vol. 8, Симфония No. 3 и No. 14. Изпълнява: Симфоничен оркестър на БНР. Диригент: Емил Табаков. ... Завършвайки Третата си симфония, Дмитрий Шостакович пише: "Първомайската симфония е създадена през лятото на 1929 г. Симфонията е част от цикъл симфонични произведения. [...] Първата част от замисления цикъл е симфоничното посвещение "На Октомври", а втората част е "Първомайска симфония". Както "На Октомври", така и "Първомайска симфония" не са произведения от чисто програмен тип. Авторът е искал да предаде общия характер на тези празници. Ако "На ... |
|
Дмитрий Шостакович - vol. 7, Симфония No. 9 и No. 10. Изпълнява: Симфоничен оркестър на БНР. Диригент: Емил Табаков. ... В седмата програма добавяме още две симфонии - № 9 и № 10. Те, както и останалите, имат интересна история. През 1943 г. властите поръчват на Шостакович да напише произведение, което да възпее Съветския съюз и бъдещата победа. Композиторът приема и обявява, че ще напише голяма симфония с хор, подобна на Деветата симфония на Бетовен. Когато през 1945 г. войната приключва, всички я очакват, но тя все още не е готова, даже първата част не е завършена. Вместо грандиозен апотеоз на победата и Сталин, на 3 ... |
|
Симфоничният оркестър на БНР, с диригент Емил Табаков изпълнява "Симфония № 11 в сол минор, опус 103 "1905 година"". Шостакович замисля 11-та симфония още през 1955 г. по повод 50-годишнината от революцията от 1905 г., но успява да реализира идеята си едва през 1957 г. И макар че произведението е по конкретен повод, в него композиторът засяга теми, които винаги са вълнували човечеството - за свободата, за невинно загиналите, за личността и властта... Самите заглавия на частите подсказват звуковите картини: от бездушния официален град, през молбите, стенанията, ужасите от погрома, оплакването на ... |
|
Изпълнява: Симфоничен оркестър на БНР. Диригент: Емил Табаков. Шостакович е 18-годишен, когато започва да пише своята Първа симфония за дипломирането си в Петроградската консерватория. Премиерата е на 12 май 1926 г. с Ленинградската филхармония под диригентството на Николай Малко, който след големия ѝ успех записва в дневника си: "Имам усещането, че съм открил нова страница в историята на симфоничната музика, нов голям композитор". Година по-късно произведението на Шостакович сензационно звучи в Европа и САЩ, в интерпретацията на прочути диригенти като Бруно Валтер, Леополд Стоковски, Артур Родзински, ... |
|
Преди 40 години (1962) е основан Камерният ансамбъл “Софийски солисти”. Трима диригенти слагат своя творчески отпечатък върху работата му: Васил Казанджиев (1964 – 1978), Емил Табаков (1979 – 1988) и сегашният ръководител – Пламен Джуров, поел състава през 1988 г. От основаването си ансамбълът неизменно поддържа името си на елитна формация с изключително богат репертоар от произведения, създавани в период от около 400 години (XVІ – XX в.).Немалка част от него заемат произведения от български композитори. И затова настоящото издание на Музикална къща “ГЕГА НЮ” не е изненада за тези, които следят отблизо изявите на “ ... |
|
През тази година известният композитор и диригент Александър Владигеров щеше да навърши 75, но вече 15 г. той не е между живите. Съпругата му Вили се обърнала към колеги и приятели на Сашо да напишат нещо за него. Така се ражда книгата "Свободен дух", в която спомени разказват проф. Васил Казанджиев, Милчо Левиев, проф. Георги Бадев, проф. Венцислав Николов, Емил Табаков, проф. Йосиф Радионов, Теодор Мусев, проф. Милена Моллова, проф. Петър Петров, Александрина Милчева, проф. Гинка Гичкова, Мара Чапанова, Златина Коцева и др. Те по един или друг начин подчертават светлата диря, която Александър Владигеров остави ... |
|
В тази книга са събрани историите на 20 български момчета, превърнали се в прочути мъже, чиито постижения далеч надхвърлят границите на родината."България не е малка държава. Тя е толкова голяма, колкото големи са възможностите на нейните граждани. В тази книга са събрани историите на 20 български момчета, превърнали се в прочути мъже, чиито постижения далеч надхвърлят границите на родината. Тези деца са родени в най-различни условия - от малки селца до големи градове и столицата София. Някои са толкова бедни, че трябва още от съвсем ранна възраст да работят за прехраната си, други са имали късмета да израснат в ... |
|
Съставител на изданието - Иво Милев. ... "История на българското изобразително изкуство" e ненаписаната книга на големия изкуствовед Кирил Кръстев. Той работи върху нея цял живот, проучванията му се простират върху хиляди страници, но така и не са събрани в едно цялостно изследване. Години след смъртта му това прави Иво Милев, който прочита всички архиви на Кръстев и въз основа на натрупаните материали сглобява цялостната картина на българското изобразително изкуство от древността до края на XX век. Кирил Кръстев (1904 - 1991) e сред най-ярките фигури в българския художествен живот в продължение на близо ... |
|
"Социалната функция на изкуството е изчерпана в елитарните и консуматорски пози на креативния потребител, апотеозно честващ експертни статуси и високи морални позиции. Струва ни се, че съвременните автори, ако въобще има такива, изцяло са интернализирали дисциплиниращите дискурси на литературната, научната и политическата власт. Подобно на Фуко откриваме надежда в технологиите на себе си, фиксиращи обаче не дистанциите спрямо властовите центрове, но най-вече спрямо подмяната на екзистенциално-метафизичните търсения, на крайностите на човека, на граничните образи и езици с оправданията на техните тотални отсъствия в ... |
|
Следват резултати с по-слабо съвпадение на търсеното: |
Вторият издаден от Gega New компактдиск на прочутия български пианист и композитор Емил Наумов е записан през октомври 1996 година в Монтерей в резиденцията на Мерсия и Джеймс Крофорд. В него са включени осем мазурки, създадени в различни години от Шопен, някои от които особено обичани от изпълнителите заради особения мелодичен и метроритмичен характер на музиката. Към тях са прибавени и прелюди, валсове - все популярни и много привлекателни за публиката произведения на великия поляк - патриот, бечтател, бунтар, романтик, новатор. Настроенията са меланхолично-носталгични, понякога твърде тъжни, дори мрачни, понякога ... |