"Това, към което се стремим, е да продължим да предоставяме по-добър живот навсякъде, като задоволяваме нуждите на всеки един клиент. В разнообразието от местата, на които отиват хората в ежедневието си, места като дома, офиса, магазина, автомобила и самолета, както и града, ние ще предоставим не само отделни единици хардуер, но и цели решения, които включват софтуер и услуги. Ще следваме концепцията "По-добър живот, по-добър свят", за да задоволим нуждите на всеки. За тази цел ще използваме максимално потенциала, който "Panasonic" дълго време развива в нашия бизнес за битова електронна техника, и потенциала на нашите бизнес партньори, които имат задълбочени познания в съответната област. Всички ние от екипа ще се стремим усилено за напредъка в тази насока".Всъщност амбицията да допринася за прогреса и за подобряването на света, като че ли "изстрелва" "Panasonic" към успеха. За дългогодишната си история компанията остава запомнена със създаването на множество иновативни и технологични решения както за индивидуални клиенти, така и за корпоративните представители на бизнеса. Високотехнологични аудио, видео и ТВ системи, батерии, домакински електроуреди, персонални компютри, офис техника, фотоапарати, климатици или дори уреди за разкрасяване – през последните години това са само част от представителите в каталога на компанията, много от които са специално представяни на международни технологични изложения. Но ако "Panasonic" не бе започнала с желанието за създаване на ценни и полезни неща, каталогът едва ли щеше да бъде развиван така: с представяне на иновации една след друга "Panasonic" прави първите стъпки към "превръщането" си в електронен гигант, известен по цял свят.
През последните години "гигантските размери" на японската компания се разпростират до 14 дъщерни дружества, обединяващи над 680 фирми. Всяка от тях е създадена със специфично производство в различните сектори и отрасли, в които "Panasonic" се развива – от създаването на домакински уреди през батерии или техника за дома до системи за индустрията и бизнеса. Естествено, в началото на пътя си компанията е била с далеч, далеч по-скромни размери и възможности.
Първите стъпки на компанията и успехите по пътя
Вероятно малцина знаят, че "Panasonic" не е името, с което компанията стартира, а го получава през 2008 г. Всъщност думата "panasonic" се появява за първи път в историята на производителя през 1955 г. Тогава името дебютира като нова марка високоговорители в каталога. През следващите години продуктите с това име се увеличават, а "Panasonic" марката се използва и е популярна извън границите на Япония. Междувременно на територията на своята родина е позната с името "National" или марката, която е собственост на компания "Matsushita Electric". Именно това е и производителят, който създава и "превръща" името "Panasonic" в синоним на технологични иновации. Естествено, голяма заслуга за това има основателят на компанията – Konosuke Matsushita. През 1918 г., едва 23-годишен, той прави първата и най-важна стъпка – основава компания "Matsushita Electric", която днес всички познаваме като "Panasonic".
Както почти всяко начало, това също е скромно и изпълнено с препятствия. Персоналът се състои от трима души, част от които е и основателят Matsushita. Теренът също е скромен – младият Konosuke превръща малки стаи от приземния етаж на дома си в работилница с ръчни преси за леене на изолационни панели. Но въпреки че производството започва с тази стъпка, съвсем скоро следващата крачка е много различна – Matsushita е убеден, че има пропуски в бранша с производството на електроуреди за дома и е твърдо решен да представи нещо в тази посока. След няколко нощи, прекарани в търсене на идея и създаване на дизайни, новият продукт “се ражда” – дуплекс фасонка за свързване на 2 електрически лампи към мрежата едновременно. Подобрената фасонка придобива голяма популярност и става основна причина за първите успехи на "Matsushita Electric". До края на 1918 г. компанията вече разполага с персонал от 20 души, а през следващите 4 години продажбите се увеличават дотолкова, че персоналът вече наброява 50 души, а собственикът Matsushita взима нови помещения и изгражда фабрика.
Вторият продукт в каталога на компанията донася още по-големи успехи. Създаден е от Matsushita през 1923 г. и представлява фар за велосипед, който се захранва от батерии. По това време съществуват такива фарове, но мнозина ги смятат за ненадеждни, защото техните батерии издържат 2-3 часа. Е, моделът на "Matsushita Electric" показва други възможности – фарът е с 3 батерии, които издържат 30-40 часа. Естествено, като по-добра възможност, предложението на компания "Matsushita" става популярно сред хората. А от 1927 г. се появява и още един впечатляващ продукт – преносима лампа в квадратна форма и на батерии. Тогава тя е уникална за времето си, но и полезна дотолкова, че печели изключително голям брой потребители. Тази лампа е и дебютният продукт на марката "National", представяна по-късно по света с името "Panasonic". Естествено, скоро след този дебют развититето не спира и се появява и друг продукт – първата електрически нагряваща се ютия, представена в Япония и отново създадена от "Matsushita Electric".
Компанията продължава да расте, дори и след началото на 30-те години, когато икономическата ситуация в Япония се влошава. Това определено не става пречка за "Matsushita Electric" и тя разширява своята гама от електрически инсталации, осветителни тела и отоплителни уреди, като също представя и първото си радио в каталога. А с настъпването на 1933 г. японският производител вече има близо 1200 служители, произвежда повече от 200 продукта и разполага с нови предприятие и централен офис, разположени на 70 000 m². Едновременно с тези промени собственикът Matsushita представя пред всички от персонала и мисията на компанията. Тогава той казва: "Състои се в това да се преодолее бедността чрез създаване на голямо разнообразие от стоки. Мисията ни е да се създаде материално изобилие чрез предоставяне на стоки, но и изобилие с евтини и достъпни предложения. Така можем да прогоним бедността, да донесем щастие в живота на хората и да направим този свят по-добър". И именно тази амбиция става като мощна движеща сила, с която през следващите години компанията се развива. Появяват се все нови и нови продукти, сред които множество домакински уреди и техника за дома, а от февруари 1935 г., "Matsushita Electric" създава дъщерното си дружество "National Storage Battery Co.", което специализира в производството на батерии.
виж повече виж по-малко
Както почти всяко начало, това също е скромно и изпълнено с препятствия. Персоналът се състои от трима души, част от които е и основателят Matsushita. Теренът също е скромен – младият Konosuke превръща малки стаи от приземния етаж на дома си в работилница с ръчни преси за леене на изолационни панели. Но въпреки че производството започва с тази стъпка, съвсем скоро следващата крачка е много различна – Matsushita е убеден, че има пропуски в бранша с производството на електроуреди за дома и е твърдо решен да представи нещо в тази посока. След няколко нощи, прекарани в търсене на идея и създаване на дизайни, новият продукт “се ражда” – дуплекс фасонка за свързване на 2 електрически лампи към мрежата едновременно. Подобрената фасонка придобива голяма популярност и става основна причина за първите успехи на "Matsushita Electric". До края на 1918 г. компанията вече разполага с персонал от 20 души, а през следващите 4 години продажбите се увеличават дотолкова, че персоналът вече наброява 50 души, а собственикът Matsushita взима нови помещения и изгражда фабрика.
Вторият продукт в каталога на компанията донася още по-големи успехи. Създаден е от Matsushita през 1923 г. и представлява фар за велосипед, който се захранва от батерии. По това време съществуват такива фарове, но мнозина ги смятат за ненадеждни, защото техните батерии издържат 2-3 часа. Е, моделът на "Matsushita Electric" показва други възможности – фарът е с 3 батерии, които издържат 30-40 часа. Естествено, като по-добра възможност, предложението на компания "Matsushita" става популярно сред хората. А от 1927 г. се появява и още един впечатляващ продукт – преносима лампа в квадратна форма и на батерии. Тогава тя е уникална за времето си, но и полезна дотолкова, че печели изключително голям брой потребители. Тази лампа е и дебютният продукт на марката "National", представяна по-късно по света с името "Panasonic". Естествено, скоро след този дебют развититето не спира и се появява и друг продукт – първата електрически нагряваща се ютия, представена в Япония и отново създадена от "Matsushita Electric".
Компанията продължава да расте, дори и след началото на 30-те години, когато икономическата ситуация в Япония се влошава. Това определено не става пречка за "Matsushita Electric" и тя разширява своята гама от електрически инсталации, осветителни тела и отоплителни уреди, като също представя и първото си радио в каталога. А с настъпването на 1933 г. японският производител вече има близо 1200 служители, произвежда повече от 200 продукта и разполага с нови предприятие и централен офис, разположени на 70 000 m². Едновременно с тези промени собственикът Matsushita представя пред всички от персонала и мисията на компанията. Тогава той казва: "Състои се в това да се преодолее бедността чрез създаване на голямо разнообразие от стоки. Мисията ни е да се създаде материално изобилие чрез предоставяне на стоки, но и изобилие с евтини и достъпни предложения. Така можем да прогоним бедността, да донесем щастие в живота на хората и да направим този свят по-добър". И именно тази амбиция става като мощна движеща сила, с която през следващите години компанията се развива. Появяват се все нови и нови продукти, сред които множество домакински уреди и техника за дома, а от февруари 1935 г., "Matsushita Electric" създава дъщерното си дружество "National Storage Battery Co.", което специализира в производството на батерии.