Fiskars е водеща световна марка за потребителски стоки за дома, градината и на открито. Чуете ли
Fiskars, може да сте убедени в качеството и полезността на стоката. Техните инструменти са с модерен дизайн, изключителна дълготрайност и функционалност. Едва ли има човек, който не е опирал до техните услуги. Още повече, че отговарят на философията на финландската компания за създаването на потребителски стоки, които да си свършват добре работата, без много усилия и по най-лесния възможен начин.
Днес, "Fiskars Corporation" е международна компания, която продължава да се разраства и остава концентрирана върху потребителите. Компанията се гордее със своите най-доверени международни марки: Fiskars, Iittala, Gerber и Buster. В корпорацията работят около 4100 души в над 20 страни. Но за да се стигне до тази впечатляваща компания, световен производител на оригинални потребителски стоки, Fiskars е извървяла много дълъг път. Дори много по-дълъг отколкото си мислите. Това е най-старата финландска компания и едно от най-старите индустриални предприятия в западния свят, основано през 1649 г.
Fiskars - от основаването до днес
За компания с над 360 годишна история е нормално да се върнем назад във времето през XVII век, когато Финландия е била под шведско управление. А по това време Швеция е била най-големия производител на желязо в Европа. Основите на Fiskars поставя Peter Thorwste, който отваря ковачница с леярска пещ в малкото селце със същото име. В ковачницата са се произвеждали както ковано желязо и продукти за ковашкия занаят, така и пирони, винтове,
ножове, мотики и железни колела.
През 1783 г. бизнеса е поет от семейство Бьоркман и производството се насочва към обработката на медна руда. С годините обаче, рудата се изчерпва и леярската пещ е затворена през 1802 г. Но не за дълго. През 1822 г., аптекарят Johan Jacob Julin купува ковачницата и започва да развива компанията. Производството е насочено главно към обработката на желязо. Впоследствие Fiskars става първата фабрика за прибори за хранене във Финландия, а асортимента постоянно се разширява.
През цялото управление на аптекаря, компанията се развива и въвежда многократно най-различни иновации. Откриват работилница за обработка на метални изделия и произвеждат първата парна машина във Финландия. Подпомагат селското стопанство чрез производството на земеделски сечива, а в последствие стават известни и с домашните потреби. Така Fiskars се превръща в синоним за високо качество.
През 1883 г. Fiskars става дружество с ограничена отговорност, а в началото на ХХ век дялове на компанията са пуснати на фондовата борса в Хелзинки. Компанията продължава своята инвазия и разширяване като изкупува други фабрики и започва да обработва стоманата чрез нови по-съвършени методи. В портфолиото се включва производството на метални пружини.
През 1923 г., когато се срива фондовия пазар и Fiskars изпада в рецесия като множество други компании. Едва след Втората Световна Война, компанията се изправя на крака и започва масово производство на продуктите си.
И така до наши дни, когато от малката ковачница във финландското селце, Fiskars се превръща в международната компания "Fiskars Corporation", концентрирана изцяло върху потребителите си и разрастването на специализирани марки, които да улеснят живота им. Всичките с изключителен дизайн и функционалност, синоним на високо качество.
Fiskars и иновациите
Финландската компания от създаването си до днес залага много на иновациите и постоянно развива своите продукти с цел да улеснят нас, потребителите като залага на нови по-съвършени методи за производството им.
Fiskars произвежда първите ножици с пластмасова дръжка в света и то не каква да е, а с оранжев цвят. Точно този цвят съвсем случайно попада в производство на ножиците и в последствие става предпочитан след вътрешно гласуване. Така
ножиците с оранжева пластмасова дръжка Fiskars Orange® се регистрират официално като търговска марка във Финландия през 2003 г., а в САЩ през 2007 г.
Именно САЩ става основата за успешната международна търговия на разрастващия се пазар на Fiskars, давайки на компанията ценен търговски и професионален опит като най-силната икономика в света.