Идеята за създаването на „
Northland“ се ражда на връх Маккинли в Кордилерите, който е най-високият в Северна Америка (6193 m). Там, на покрива на най-студената планина на континента, през 1973 г. страстният катерач Гервалт Пихлер, взима решение да основе компанията „Northland“, която да произвежда качествена екипировка за екстремни условия. Гервалд има опит в изкачването на едни от най-тежките за покоряване върхове, а през 60-те години организира и планински експедиции с комерсиална цел. Лошата екипировка на участниците в тях много пъти поставя живота им в опасност и било показателно, че пазарът на този тип спортни стоки е все още доста беден. Това бил крайъгълният камък за създаването на „Northland“.
Идеята за името на марката идва от северната част на Нова Зеландия (която е предимно планинска), където се развиват всички любими спортове на Гервалд Пихлер. В Северната земя, или както я нарича Гервалд „страната на вдъхновението“, всеки може да се отдаде на скално катерене, пешеходен туризъм, ветроходство, карането на ски и велосипед.
През годините компанията „Northland“, която произвежда облекла и оборудване именно за тези спортове, добива популярност и в момента има представителства в над 38 страни по света. В Китай и в Южна Америка тя е една от най-известните марки, предлагащи стоки за спорт на открито. В продуктовата й листа присъстват облекла (от бельо, до връхни дрехи), хамаци, спални чували, палатки, раници, чанти, обувки, гети, специализирано туристически осветление, кухненски примуси, прибори и посуда за готвене на открито и др.
Въпреки популярността си “Northland“ все още е частна, семейна фирма. Според създателите й хората са най-ценния ресурс, а философията им е, че дългосрочни партньорства се създават само с отлични, компетентни служители, верни клиенти и доставчици. Този емоционален подход към бизнеса, методите на управление и взаимоотношенията са причина за устойчивия успех на фирмата.
Част от екипа на „Northland“ е посветен на развитието на новите продукти и тяхното тестване. Редица световни успехи в алпинизма и екстремните спортове са постигнати с екипировка „Нортланд“, което обяснява и мотото на фирмата: "Тествани при екстремни условия ..." Поради факта, че за фирмата опазването на околната среда е изключително важно, през 2008 г. тя пуска линията „ECO Northland“. В нея се включват продукти, произведени от естествени влакна, като бамбук, вискоза, коноп, соя и лен, които се отглеждат без третиране с пестициди, хербициди и др.
Покупката на всеки продукт от линията “Еко“, пряко допринася за опазване на околната среда и опазване чистотата на нашата планета.