Всичко започва като щура детска история за състезание с мотори. Старото колело от гаража, украсено с нови гуми и седалка е най-добрият другар, когато тръгнеш на пътешествие или искаш да се покажеш пред приятелите си. "През 80-те години нямаше много места, откъдето можеш да си купиш моторни части. Аз например, много исках да си взема пластмасов кош и нови калници, но първо трябваше да имам достатъчно средства и второ - достатъчно търпение, докато ми ги доставят. Още тогава реших, че ще променя това и започнах своето дълго проучване.", разказва основателят на "
Polisport" Педро Араухо.
Така няколко години по-късно, през 1978 г. в източната част на Португалия същият този ентусиаст основава фирмата "Polisport". Първоначалната ѝ продукция са именно тези калници, които били толкова търсени и в последствие се оказали наистина печеливш бизнес. Само десет години по-късно дошло времето и на велосипедите. От производство излезли цяла серия детски седалки, шишета за вода, каски и калници за колоездачи. Предизвикателството се превърнало в мисия и цел. Последвал и големият пробив на международните пазари. Бизнесът на две колела наистина вървял с шеметни обороти. С настъпването на новото хилядолетие "Polisport" вече имал свой специализиран маркетингов отдел, както и множество дистрибутори. Дизайнът на защитните каски, шишетата за вода и детските седалки за велосипеди стават тяхна запазена марка. През 2011 г. фирмата печели награда за най-иновативната компания в Португалия.
В момента "Polisport" е една от най-добрите марки за велосипеди и мотори, както в Европа, така и в цял свят. Спонсорирайки международни и оф-роуд състезания, те се превръщат в стандарт за качество в бранша. Тайната формула за успех на компанията е съвсем кратка: "Винаги си поставяй високи цели и малко преди да ги достигнеш, вдигни летвата още по-високо."