Немската компания "
Continental" е сред петте най-големи производителки на гуми в света, предназначени за автомобилната индустрия, производството на мотоциклети и велосипеди. Акциите на дружеството се вземат предвид при изчисляването на индекса DAX. На пазара "Continental" е позната и със своите части за автомобили и камиони - спирачни системи, системи за контрол на устойчивостта на превозните средства, инжекционни системи за различни двигатели, тахографи, елементи за автомобилната и транспортна промишленост. Компанията е основана през 1871 г. в Хановер, Германия, като акционерно дружество "Continental-Caoutchouc- & Gutta-Percha Compagnie". Логото на фирмата е кон, изправен на задните си крака (като герба на Долна Саксония, чиято столица е Хановер).
През 1892 г., "Continental" става първата немска компания, която произвежда гуми. Първите продукти, които представя на пазара са пневматични гуми за велосипеди. През 1898 г. компанията започва производството на гуми с протектори без грайфер. През същата година излита и първият германски дирижабъл "Цепелин LZ", който е направени от гумиран материал, произведен от "Continental".
В началото на XX в, автомобили с гуми "Continental" печелят награди в големи международни ралита. През 1901 г. "Mercedes" с пневматични гуми "Continental" печели сензационна победа на ралито в Ница. Три години по-късно тя представя първата в света автомобилна гума с грайфер, а на следващата започва да произвежда гуми, които се пързалят по-малко и са предтеча на гумите с шипове. През 1907 г. компанията съставя първата пътна карта за автомобилисти и мотоциклетисти. През следващата година инженерите на компанията разработват разглобяема джанта за автомобил, което позволява да се пестят време и усилия при смяната на гуми. По същото време започват и пробите със синтетичен каучук, разработен в лабораториите на "Bayer".
През 1921 г. "Континентал" представя на пазара гума, която е с по-голяма еластичност, както и първата пневматична гума за товарни автомобили. Тя успешно заменя използваната към тогавашния момент монолитна. От 1926 г. започва използването на въглерод, който удължава живота на гумите и запазва цвета им.
През 1929 г. се извършва сливане на най-големите немски производители на гуми и се създава «Continental Gummi - Werke AG». През 1932 г. "Континентал" представя гумено-металния фиксатор «Schwingmetall», използван за намаляване на вибрациите и шума от работата на двигателя.
В периода 1935-1940 г. състезателните автомобили на "Мерцедес" и "Auto-Union", оборудвани с гуми "Континентал", печелят четири GRAND-PRIX в Германия, четири състезания в Триполи и три в Италия. Това е най-добрата реклама за продуктите на компанията.
През 1952 г. "Continental" добавят към асортимента си гуми М и S, които са подходящи за шофиране в зимни условия. Три години по-късно компанията започва да произвежда безкамерни гуми, както и ресори за камиони и автобуси. Началото на 60-те години компанията набляга на строителството на нови заводи - един в Даненберг, за производство на пластмасови компоненти за автомобилната промишленост, и нов завод за производство на гуми във Франция. През 1967 г. е открит полигона "Contidrom", на който специалистите от компанията изпитват нейните продукти. В средата на 90-те години полигонът е разширен, като са добавени нови писти, една от които е дълга 3,8 km и се използва за тестване на автомобили.
През 1972 г. "Континентал" започват да произвеждат зимни гуми, които са без шипове - "ContiContact", а от 1975 г. стартира производството на V-образни предпазни колани.
През 1979 г. "Континентал" разширява своите производствени мощности в Европа, като поглъща европейските филиали на американската фирма за производство на гуми "Uniroyal Inc.". Така придобива четири нови завода - в Белгия, Франция, Великобритания и Германия.
В края на 80-те години фирмата извършва няколко успешни сливания със световни производителки на гуми за леки коли и камиони. През 1991 г. "Continental", "General Tire" и "Japanese Tyre" създават съвместна компания за производство на гуми за камиони, ориентирана към североамериканските пазари. В началото на 1995 г. компанията е преименувана в "Continental General Tire Inc.". През 1996 г. се навършват 125 г. от създаването ѝ. Към онзи момент тя притежава 18 завода за производство на гуми и 36 завода за производство на продуктите "ContiTech". Общият брой на специалистите, работещи във фирмата по цял свят, е 44 000 души, а обемът на продажбите им надвишава 10 млд. немски марки.
През 1997 г. "Континентал" представя на пазара ISAD - Intergrieter - Starter-Alternator - Daempfe (интегриран стартер, синхронен генератор за променлив ток и заглушител). За тази напълно нова система компанията получава престижната награда за иновации, които са изключително значими за немската икономика.
През 2001 г., с придобиването на компанията "Temic GmbH", "Континентал" стъпва уверено на бързо растящия пазар за разработване и производство на електронни системи за автомобили. "Continental Automotive Systems" придобива контролния пакет акции от няколко японски компании, произвеждащи спирачни механизми. "ContiTech" придобива 51% от един от най-големите китайски производители на шлангови съединения. Съвместната компания - "ContiTech Grand Ocean" - започва да произвежда климатични системи и серво механизми.
През 2002 г. компанията обявява началото на своето сътрудничество с "Brigestone" за създаването на "run-flat" технология. Целта е да се изработи единен стандарт за "непробиваемите" гуми, което позволява монтирането им на стандартни джанти. Същата година "Continental" и "Yokohama Rubber Company" учредяват съвместна фирма (с равни дялове), която разработва гуми за големите японски автомобилни производители.
През 2007 г., след придобиването на "Siemens VDO Automotive AG", "Continental" попада в челната петица на производителите на гуми.
Към 2011 г. служителите на компанията в целия свят са 164 000, а печалбата ѝ е € 1,242 милиарда.