Първият производител в Германия, който създава мляко за кърмачета и диетични бебешки храни - с тази репутация компания "
Topfer" се сдобива, когато се появява на бял свят. Днес обаче за мнозина "Topfer е не само първият създател на специфични храни, от които имат нужда бебета, а и производител на естествени био хранителни продукти и натурална козметика за мъничетата. Разбира се, предлагането на качествена храна и нежна козметична грижа за бебета и малки деца, се дължат на създателя на компанията - Max Topfer. В началото на 20-ти век, като първия предприемач в Германия, Topfer създава необходимите условия за промишленото производство на детски храни, каквито не е имало до преди това.
Нововъведението на Max се случва през 1911 г. Тогава германецът основава компанията си в Бьолен, близо до Лайпциг. Първите продукти са резултат от течна диета за кърмачета, разработена в сътрудничеството с доказани специалисти и лекари. Така компания "Topfer" става нарицателно за качествена диетична бебешка храна. А доверието на все повече родители се състои в това, че създадените хранителни продукти в каталога може да бъдат част от индивидуална диета за коригиране на нарушения в хранителния режим на бебето, като недостатъчно или прекомерно хранене, както и да се използват за регулиране на перисталтиката на червата. Тези положителни качества продължават да печелят доверие, дори и след като компанията премества производството си. Това се случва през 1923 г., а новата фабрика е в Алгой. Изборът на този град се дължи на по-добрата наличност и повече предлагане на суровини. Точно заради това се оказва, че преместването никак не е погрешна стъпка, а една чудесна причина каталогът да започне да расте. И новите попълнения започват да се появяват. През 1927 г. от екипа на Topher представят диетична суха оризова каша, която е разработена в сътрудничество със специалисти и учени от Медицинския Университет "Charite" в Берлин. С настъпването на 1932 г. майките се сдобиват с още "помощници" за грижите и храненето на своето бебе - появяват се безмлечни храни, чиито днешни представители са инстантните био безмлечни каши, сред които "
Ориз и банан", "
Царевица и морков" и "Пълнозърнеста спелта". Разбира се, разработването на качествени и полезни за мъничетата "рецепти" е важно за "Topfer". Ето защо и създаването на първите безмлечни продукти в каталога на компанията става с помощта на един американски лекар и професор - д-р György.
През 1936 г. в продуктовата гама на "Topfer" дебютира първата козметични формула за най-малките. Наречена е "Kinder Kleiebad" и представлява добавка за вана на прах със съдържание на пшенични трици. През годините формулата е усъвършенствана, а днес я познаваме като пудра за вана с био пшенични трици и био маслиново масло. Появата на първия козметичен продукт в средата на 30-те обаче не е повод хранителният избор в каталога на "Topfer" да не се обогати. Сред попълненията е мляко за кърмачета "Lactana", което се появява през 1953 г. И става емблематично за немската компания. Оттогава до днес "Lactana" продължава да присъства в каталога. През цялото време обаче продуктът се адаптира и произвежда съгласно последните изследвания, хранителни и научни познания за бебешките храни. А последните подобрения във формулата на "Lactana" са направени от новите собственици на компания "Topfer" - Сузана Габлер и д-р Джордж Габлер. Двамата стават ръководители на "Topfer" през 1958 г. С настъпването на 1966 г. се появява и усъвършенстваната формула - мляко за кърмачета "Lactana" с бифидобактерии, разработено в сътрудничество с проф. д-р Майер. По-късно бифидобактериите се използват и за състава на преходно мляко "Lactana". Но независимо дали за кърмачета, или преходна, всяка млечна формула се създава така, че в най-голяма степен да наподобява съдържанието и хранителните качества на майчината кърма. А причината бифидобактериите да присъстват в състава е това че, те потискат вредните бактерии в чревния тракт и имат важна роля за нормалното храносмилане. Постепенно именно тези качества на бебешките млека и позитивите на останалите продукти в каталога донасят големи успехи на "Topfer" - увеличават и броя на потребителите, и доверието на всеки от тях.
Въпреки успешното развитие, "Topfer" не спира да се стреми да добавя още позитиви за продуктите си, така че всички майки да бъдат спокойни за своите мъничета. А какво по-голямо спокойствие може да се гарантира от това храната да бъде максимално качествена? Ето защо от 1989 г. компанията стартира една промяна в производството на бебешките си храни, като добавя внимание към био качеството. От този момент до днес всички хранителни продукти в каталога се произвеждат в съответствие с регламентите за биологично земеделие на Европейския съюз. А що се отнася до козметиката в гамата, то вниманието към качеството също е изключително важно. От 2007 г. козметичните продукти за най-малките, обединени в серия "Topfer Babycare", се произвеждат в съответствие в съответствие със строгите стандарти и изисквания на "BDIH" - лицензирана сертификационна организация за натурална козметика. Освен това, козметичните формули за деца на "Topfer" получават и най-високата степен - "много добър" - на Изследователския институт "Dermatest". Продуктите в козметичната гама печелят и отличие от списание "Öko-Test" - немското печатно издание с репутация на "списанието за потребителски тестове, изследвало козметични продукти, които "претендират", че са натурални".
Ето защо, и през последните години мотото на "Topfer" е "Най-естественото решение". Защо е избрано и формулирано така? Отговорът на собствениците е: "Въз основа на мотото, което е и нашата философия, ние гарантираме внимателен подход към природата и околната среда чрез използване на биологични суровини. С тях през цялото време се стремим да произвеждаме най-добрите, най-хранителните и безопасни продукти за бебета и деца. С внимание към всичко това "Topfer" успя да се превърне в един от водещите производители на биологични бебешки храни и натурална козметика за мъничета".