Колкото и забавна да правим храната, когато я поднасяме с декорации и под какви ли не форми на децата, за едно сериозно нещо трябва да сме нащрек - качеството на вкусните хапки, които подаваме на малчуганите. Е, за "Novofruct" това е първото правило, поставено още щом започва да създава храни за най-малките. Основана преди дълги години в Нове Замки, Словакия, компанията започва уверено и смело в хранително-вкусовата промишленост - фокусира се върху обработването и консервирането на пресни плодове, зеленчуци и месо, за да предложи богато "меню" на деца и на възрастни. През годините обаче ключови представители от каталога стават бебешките храни, които "
се сдобиват с популярност и родителско доверие не само в Словакия, а и в чужбина", споделят от екипа на компанията. Всъщност производителят става популярен с две свои марки - бебешки пюрета и каши "
Ovko" и консервираните храни за цялото семейство "Novofruct" (сред едни от най-популярните продукти на тази марка са известните с името "забавни плодови закуски за деца", които, макар и побрани в пакетчета и наподобяващи сокчета, са съвсем полезни десерти под формата на каша).
За създаването на бебешките храни в каталога си "Novofruct" влага изключително внимание към качеството. Компанията дори получава официални признания за това от водещи институции в родната си страна:
"Бебешката храна "Novofruct" е наградена за своето изключително качество от Министерството на земеделието и Министерство на здравеопазването в Република Словакия."
Е, покоряването на този "връх" няма как да не е успешно, имайки предвид строгото следване на поставените цели. От "Novofruct" споделят, че основната цел на компания винаги е била постигането на максимално качество на продуктите. Ето защо, освен традиционните процедури за консервиране, в производството "Novofruct" включва знанията на педиатри и специалисти по хранене. Освен това компанията използва естествени съставки за рецептите - гамата от бебешки храни е реализирана с помощта на плодове и зеленчуци, млечни и месни продукти. Внимателното разработване на продуктите от "Novofruct" е и официално удостоверено - компанията е притежател на сертификата FSSC 22000 (международен стандарт за безопасността на храните). Какво предстои от тук нататък? Основното, споделят от ръководството, е защитата на качеството, като по отношение на това компанията е отворена за предизвикателства и си поставя високи цели, равняващи се с тези на най-добрите производители в света.
"Ще правим всичко най-добро за развитие на търговските марки "NOVOFRUCT" и "OVKO", допълват от производителя. Но освен с погледа към нови хоризонти, компанията се развива и с внимание към своите дългогодишни традиции.
Историята и традициите на "Novofruct"
"Novofruct" е в търговския регистър на Словашката република като дружество с ограничена отговорност от януари 1993 г. Негови основатели и ръководители са трима инженери - Павол Урин, Лидия Уринова и Михал Жибрита. Но макар и тримата да се заемат с това начинание през 90-те, фабриката, в която започва техният проект, е наследник на дългогодишни традиции в хранително-вкусовия сектор. По-точно: още от 1975 г. Тогава в Нове Замки е построена консервна фабрика, която скоро след това става популярна като едно от най-големите консервни предприятия в Централна Европа. Подходящи почвени и климатични условия в Нове Замки и най-вече доминиращото селскостопанско производство в региона са основните причини за бързото развитие на консервната фабрика.
До края на 70-те фабриката е част от националното предприятие "Slovlik Trencin". А от януари 1980
-та е регистрирана под името "Novofruct" и започва да работи като независимо държавно предприятие. По това време тя произвежда годишно около 35000 тона готова продукция. Освен това разполага с технологично оборудване за консервиране, като още тогава в производството са били включени стерилизирани зеленчуци, туршии, компоти, конфитюри, доматено пюре, напитки и бебешки храни (предимно пюрета и каши).
След социалните промени през 1989
-та идва период на стагнация. Оттогава започва труден етап, в който "Novofruct" започва едва да оцелява и дори достига до фалит. Но трудностите започват да намаляват от 1993 г., когато името "Novofruct" е регистрирано в търговския регистър и трима инженери "възраждат" традициите на фабриката. Естествено, не всичко и винаги върви гладко, дори и след това, но производителят определено започва да се развива в добра посока. От 2012 г. идва поредната промяна в структурата на собствеността на компанията - акционерите Лидия Уринова и Михал Жибрита продават акциите си в компанията на чужди инвеститори и съсобственик на 70% става литовската компания NDX. Но тогава, въпреки сделката, третият от съдружниците - Павол Урин - остава акционер, а също и изпълнителен директор на компанията. И с течение на времето, макар и с нови участници в ръководството, "Novofruct" успява да "възроди" дългогодишния си опит в консерната индустрия. А със стремежа към качество на продуктите и "погледа" си напред с поставяне на нови и нови цели, успява да спечели доверие и позиции в страните от почти цяла Европа, Северна Америка и Азия.