Перилен препарат, създаден с помощта на естествени съставки?! Е, като се замисли човек бабите ни не са разполагали с изобилие от активни формули, но са успявали да се погрижат дрехите им да са чисти. Именно в същата идея - че перилните формули и продуктите за дома могат да са активни и без "химични постижения" - вярват експертите от американската компания "Seventh Generation". Всъщност тази идея става основната движеща сила за създаването на компанията.
Основана през 1989 г. във Върмонт, до днес "Seventh Generation" разработва продукти в синхрон с идеята за чист състав. Всичко започва от една малка група загрижени за околната среда визионери, които решават да създадат нов вид домакински продукти и различен вид компания, която да ги продава, но и да се грижи за околната среда. Естествено, пътят е нелек, имайки предвид днешната ера на изкуствени химични "изобретения", но въпреки това, компанията може да се похвали с голям брой постижения. От 2001 г. "Seventh Generation" лобира за премахване на фосфатите от почистващите препарати, а през следващата година определя индустриален стандарт за премахване на изкуствените аромати в продуктите за домашни грижи. През 2008 г. компанията отново прави голяма крачка по пътя към идеята за чист състав - става една от първите, които използват аромати на растителна основа в продуктите за грижа и почистване на дома. А днес част от каталога са не само почистващи формули за дома, но и бебешки еко пелени и течни перилни препарати, които са натурални. Защото, както казват експертите от "Seventh Generation",
"необходимо ли е памперсите да миришат на изкуствени аромати"? Всъщност за екипа на производителя важи същото и щом се заговори за перилните препарати. Но докато някои хора си мислят, че подобни "чисти" формули не са ефективни и далеч не са "силни", експертите намират начин за постигане на ефективни качества и крайният резултат обясняват така:
"Формулите на перилните препарати "Seventh Generation" са достатъчно мощни, за да премахнат петната, но са без химикали като синтетични аромати, оцветители и изкуствени избелители."
В синхрон със същата зелена философия се появяват и пелените на "Seventh Generation". От 2012 г. в каталога на компанията вече има пълна гама от продукти за домашни грижи и продукти за бебешка хигиена, които са с USDA сертификат, утвърждаващ чистите съставки и издаден от Министерството на земеделието на САЩ. А през 2014 г. производителят представя в Северна Америка FSC сертифицирани пелени (FSC гарантира, че дървесината, използвана като суровина за производството на продуктите, произхожда от отговорно управлявани горски стопанства).
Как "Seventh Generation" създава бебешките пелени?
Цветът на еднократни пелени обикновено се постига чрез добавяне на пигменти. Е, това важи и за кафявите пелени на "Seventh Generation". Къде отиде философията за естественото ли? Всъщност и тук компанията не я забравя. Докато масово се използват оцветители и избелващи вещества, които да направят пелените в снежно бял цвят, от американския производител създават своите еко пелени в светло кафяв цвят и не използват хлор за избелване. Ако попитате защо, то те биха ви отговорили така:
"Ние използваме кафяви пигменти, за да разграничим "Seventh Generation" пелените от другите, които са масово разпространени и които са избелени с вещества, съдържащи хлор. Имаме удоволствието да предложим алтернатива, за която не се използва хлор и работим усилено, за да подобрим още повече състава им, за да са устойчиво създадени и щадящи природата ни."
От производителя посочват също, че премахват не само хлора - всъщност не използват разноцветни вредни мастила за направата на картинки и декорации на бебешките пелени, не включват лосиони на петролна основа, латекс и аромати. Всяка пелена "Seventh Generation" е създадена със специално абсорбиращо ядро от дървесен пулп и материали, извлечени от царевица и пшеница, за да може да се намали използването на вредни за детето, а и за природата, изкуствени, невъзобновяеми и трудно разградими материали.
Изключително интересен подход, нали? - да създаваш почистващи продукти за дома, перилни препарати и еко бебешки пелени, които да не вредят нито на нас, хората, нито на природата. Е, реализирането на подобна идея не е лесна задача, но от "Seventh Generation" не се отказват. Ентусиасти със "зелено" мислене и няколко учени със същите нагласи отделят дълги години на усилена работа, която, впрочем, за много голям период от време е била наградена със скромна печалба. Но през последните години компанията стават все по-популярни. И най-важното - съвсем няма намерение да се отказва от своята зелена кауза.
Философията на "Seventh Generation"
Продуктите на компанията доказват нейната зелена кауза и с помощта на различни сертификати - някои от представителите в каталога са сертифицирани с емблематичните за чистота и екомислене USDA и Kosher, а всички носят и логото на Leaping Bunny ("скачащото зайче", което показва, че не са използвани тестове върху животни и съставки от животински произход). Всъщност философията на компанията е създаването на продукти, напълно безопасни за хората, техните домове, деца и домашни любимци, както и за околната среда. Или по-точно, както обясняват от производителя: "Ние вярваме, че бизнесът може да направи света едно по-добро място!". Ето защо през годините компанията създава продукти с чист състав, произведени с помощта на растителни съставки, които работят също толкова добре, колкото и химикалите. А причината, поради която създават подобна философия, от "Seventh Generation" представят така:
"Всички знаем, че след дълги години на допълнително и прекомерно натрупване на парникови газове, озоновият слой на нашата планета изтънява. В допълнение, през последните години заради опасните химически производства, нашите въздух, вода, почва, а дори и тела, са претрупани с опасни токсини. Ние приемаме спешната нужда за промяна и се включваме в нея с действия."
Е, действията, които предприемат от американския производител не се състоят само в създаването на натурални и еко продукти за каталога им. От екипа на компанията често публикуват информативни статии на "зелена" тема в сайта си, а също и подробни доклади за дейността си. Освен това споделят, че вярват в прозрачността и стриктно разкриват пълния състав върху опаковките на продуктите си. Нещо повече: стремят се да насърчат и други компании да последват техния пример за прозрачност, защото, както казват научните експерти на компанията,
"много фирми не изброяват химикалите върху етикетите на продуктите, освен това алергени и химикали, свързани с рискове за здравето, могат да се крият зад общи термини като "аромат" и "обезмаслител".През годините "Seventh Generation" подема редица зелени каузи и кампании. Сред тях са настояване за реформи в американското законодателство относно вредните химикали (нещо, което не е променяно от дълги години), а също и кампании за прозрачност, безопасност и иновации, за решения и действия, които водят до продукти, щадящи околната среда и по-безопасни за хората. Освен чрез продуктите и каузите, от 2007 г. "Seventh Generation" за пореден път показва колко "зелено" е мислене има и става горд носител на B Corporation сертификат. В групата на B Corporation са нов тип компании, които използват силата на бизнеса за решаване на социални и екологични проблеми. Какво следва нататък? От "Seventh Generation" са твърдо решени да не се отклоняват от пътя. Продължават да създават продукти с чист състав, мислейки за хората и природата, поне за следващите седем поколения в бъдеще. Защото, според експертите от компанията:
"Зелената "химия" е повече от новаторска. Тя наистина може да помогне за изчистване и защита на нас и на нашия свят."