Как си представяте реклама на дамски тампони? В днешно време те са широко разпространени - използвайки ги, жените могат да спортуват, да подскачат и дори да носят любимите си бели панталони. По същия начин протичат и рекламите на бельо или например на стягащите колани - на дами, които се чувстват комфортно и са щастливи, когато ги носят. Но представяте ли си как са реагирали хората през 1955 г., когато за първи път по националната телевизия са рекламирали стягащ колан от латекс? Или през 1985 г., когато по телевизията за първи път се появява модел, който от кръста нагоре носи само сутиен? Със сигурност е било нещо ново, но подробности можем да разберем само от историята на американската компания "Playtex", която всъщност е осъществила тези реклами. Днес тя е един от най-големите в света производители на дамски тампони, бебешки продукти и латексови ръкавици за дома.
Основана през далечната 1932 г. под името "International Latex Corporation" (ILC) е компанията-предшественик на "Playtex". Тя предлагала продукти от латекс, сред които основно шапки за плуване и бански. Осем години по-късно патентовали стягащ и оформящ колан от латекс за жени, който не би се разкъсал по шевовете. Продуктът тогава рекламирали чрез снимки на подскачаща жена, която го носи и се чувства удобно в него, въпреки че всъщност не било толкова комфортно.
Времето на Втората Световна Война било малка "пауза" в производството, когато всички комппании, които произвеждали продукти с латекс нямали достъп до най-големите си източници на тази суровина. През 1947 г. като една от четирите поделения на предишната "ILC" се основава и "
Playtex". Името на компанията е комбинирано от "play" и "latex", почертавайки по този начин производството на продукти от латекс.
В началото на 80
те години компанията контролира цели 25% от пазара на сутиени - най-големият дял в индустрията по това време. А няколко години след това, когато Националната асоциация на телевизионните оператори "отпуска" нормите по отношение на частична голота по телевизията, "Playtex" е първата компания, която рекламира продуктите си по телевизията върху жив модел, който от кръста нагоре носи само сутиен. Преди това всички производители са били принудени да правят рекламите си върху манекени, тъй като не било позволено на жените да биват заснемани и показвани толкова разголени по телевизията.
През 1960 г. е създадена дъщерната компания "Playtex Products", която се фокусира върху производството на дамски тампони и бебешки продукти, сред които чинийки, купички, шишета и много различни залъгалки. Компанията продължава да прави нововъведения в индустрията и така през 1973 г. тя представя за първи път на пазара патентования пластмасов апликатор за тампони. С годините компанията растяла бързо, като един ден дори се превърнала в най-големия конкурент на тогавашния лидер в производството на дамски тампони "Tampax". "Playtex" представят на пазара и ароматизирани тампони - разбира се с предупрежданието, че някои жени могат да изпитат раздразнение от съдържащите се химикали.
Днес компанията е разделена на две - "Playtex Products", която предлага основно дамски тампони и бебешки продукти, и "Playtex Fits", занимаваща се изцяло с производството на качествени сутиени.