През 2012 година компанията
Koh-i-noor навършва 222 години. Тя е създадена от талантливия архитект и строител Йозеф Хартмут през 1790 г. и първоначално произвежда каменинови тръби и строителни материали. Популярността на нейния създател е толкова голяма, че негови сгради привличат вниманието на самия Наполеон. Освен производител и архитект, Йозеф Хартмут е и изобретател. Той работи върху няколко новаторски формули за създаване на строителни материали и разработва технология за тяхното производство (варо-пясъчните тухли например). Професията на архитект изисква сериозни художествени умения, а по онова време инструментите за рисуване и чертане са само ръчно изработени. Това ги прави скъпи и труднодостъпни, особено моливите, които представлявали парче графит, чупещо се постоянно. Като компетентен конструктор Йозеф Хартмут използва своите знания, опит и новаторски подход, за да ги направи по-практични, здрави и ефективни. Той смесва графита с глина и вода, след което го изпича. Изтеглените фитилчета са с изключителни, неподозирани качества. Йозеф разработва революционна технология за серийно производство на графити за моливи, която и днес е в основата на производството им. В зависимост от различното количество глина в графита, се получават графитни пръчици с различна твърдост.
С течение на времето, камениновите и строителни материали, с които се занимава фирмата, отстъпват място на производството на моливи. През 1848 г. Хартмут построява нова фабрика в Ческе Будейовице. Франц, внукът на Йосиф Хартмут, който е талантлив инженер, сериозно подобрява технологията на производство. Фирмата започва да произвежда първите си цветни моливи и съвсем скоро се появява комплект от 12 цвята. Първите графитни моливи били с жълто, лъскаво покритие, заради което ги нарекли Koh-i-noor – на известния жълт диамант. Моливите постигнали грандиозен пазарен успех и дали името на цялата компания - Koh-i-noor Hardtmuth. Цялата система за класификация на твърдостта на моливите е описана с помощта на буквите H, B и F - първите букви на имената Хартмут, Будейовице и Франц. Тази идентификационна система е приета в световен мащаб.
По-нататъшното развитие на завода и марката се случва много бързо. През периода между двете световни войни, в началото на XIX и XX век, компанията е един от световните лидери в производството на арт и канцеларски материали и е високо активна в областта на иновациите. Цяла гама от продукти, разработени и предлагани в този период, все още се продават успешно и днес.
След Втората световна война славата на марката продължава да расте, особено на изток, дори след като компанията вече няма представителства в част от държавите от така наречения Социалистически лагер. В продуктовата й листа вече има огромно разнообразие от моливи, пастели, маркери, химикалки, механични моливи, гуми (със слончето), линии и триъгълници, бои, лепила, глини, тушове и мастила, принтерна хартия, механични моливи („Versatil“), акварелни моливи (Mondeluz), сухи и маслени пастели, маркери, играчки, аксесоари за художници, дори спортни съоръжения и други.
Една от сравнително новите линии на компанията е Hemus Mark, която е разработена и се произвежда в България. Тя бързо доказва качествата си и получава стабилни позиции в производството на флумастери, маркери, самозалепващи ленти и етикети.