Майките се грижат, татковците глезят, бабите... май още повече разглезват, но какво правят дядовците за бебетата? Едва ли някой си е задавал този въпрос, докато не разбере, че всъщност един грижовен дядо създава памперсите. Да, звучи невероятно, нали? Всъщност толкова е невероятно, че днес "изобретението" на дядото е популярно в над 95 страни по света с името
Pampers.
Началото на удивителната история започва през 50-те години на миналия век. Докато всички смятат, че един дядо не разбира много за отглеждането на детето, Виктор Милс показва, че дядовците направо са си специалисти в грижите. Прекарвайки време с новороденото си внуче, Виктор се замисля, че би било по-добре пелените да бъдат за еднократна употреба, отколкото да се използват множество пъти. А и повиването е направо предизвикателство за дядото. След поредното търсене на по-лесен начин, идеята за вида на еднократната пелена се изяснява в мислите на Милс. И то напълно в подходящия момент – по това време Виктор е част от екипа на американската компания Procter & Gamble. След появата на идеята си, той моментално започва да я обсъжда с изследователите от компанията.
През 1961 г. резултатът вече е на бял свят. Procter & Gamble представя първите пелени за еднократна употреба „Pampers”. Появяват се в супермаркетите и дрогериите. Само година след старта, „Pampers” върви към успех с доста по-бързи стъпки от тези на „прохождащо мъниче”. В резултат на маркетингова кампания от Procter & Gamble успяват да убедят голяма част от медицинските сестри и екипите в педиатрични отделения да използват Pampers вместо пелени за многократна употреба. Само след няколко години продуктите на марката вече са популярни и сред майките от всяка част на САЩ.
В началото на 70-те отново има изненада за родителите, която улеснява грижите. Pampers заменя безопасната игла със самозалепваща се лентичка. Така опасността мъничето да се убоде вече не съществува, а родителите могат да хвърлят бърз поглед какво се случва в пелената и идва ли време за сменяне. Тази промяна като че ли предизвиква вълната на иновациите и не след дълго се появява Pampers за прохождащите, подобрен вариант на този за новородените и дори такъв в малък размер за преждевременно родените.
Едновременно с промените успехът на Pampers продължава да се увеличава. През 80-те продуктите на марката започват да се предлагат в Канада и Япония. Разбира се, появява се и поредната полезна промяна: Pampers Ultra или първата изключително тънка пелена, направена с абсорбиращо вещество, което превръща течността в гел. Скоро след свръхабсорбиращата система всички родители стават свидетели на поредната доза от "свръх" идеите. Еластични зони около крачетата, ленти, които могат да бъдат повторно пристягани, а също и по-мека подплата за още повече комфорт на всяко мъниче. Какво остава за прохождащите? Докато опознават света са толкова активни, че за тях има специално решение – гащички за еднократна употреба Pampers Active Girl и Pampers Active Boy. И понеже в разучаването на малчуганите често обекти са памперсите, тези имат забавен дизайн с картинки на героите от Дора Изследователката.
Да, еластичните зони, абсорбиращи системи, цветен дизайн – те правят пелените още по-удобни и дори забавни, но Pampers не спира да расте, за да осигури максимално добри грижи за всяко растящо дете. Какво ще е следващото нововъведение? След появата на двойно абсорбиращите и дишащи пелени
Active Baby, на бебешките мокри кърпички Sensitive или пък на пелените
Premium Care с лосион от алое, който образува слой от допълнителна защита, деликатен към кожата на бебето почти като майчина милувка. Кой знае? Тръпнем в очакване на свръх идеите. Но никой не е наясно дали ще се родят в мислите на дядовците, може и някой татко да изненада с иновациите.