Въпреки че е на повече от четири века, моливът си остава уникално и гениално човешко изобретение - дори в наши дни. Ето едно доказателство – съвременните учени дълго се опитвали да изобретят средство, с което астронавтите в космоса да могат да пишат, докато са в безтегловност. Тогава на един от тях му хрумнало най-логичното решение, базирано на изобретение, направено преди няколко века, а именно - в космоса да се пише с молив. От тънката графитена линия, виеща се извън пределите на Земята, започва и няколко вековната история на немския гигант "
Faber-Castell" (в началото само "Faber").
През 1761 г. немският занаятчия Каспар Фабер произвел първите си моливи "Bleyweißsteffte". Те толкова допаднали на клиентите, че фамилия Фабер продължила да ги разработва и усъвършенства. Сериозен скок във фамилния бизнес бил направен с първите в света шестостенни моливи с марката "A. W. Faber". Това станало през 1839 г. Те бързо добили популярност по света, което довело до необходимостта фирмата да открие клонове последователно в Ню Йорк, Лондон, Париж, Виена и Петербург.
През 1898 година, освен промените във фамилното име, изменения настъпили и в името на компанията. Причината била сродяването на граф Кастел-Рюденхаузен с баронеса фон Фабер. Семейната фирма "Фабер" била преименувана във "Faber-Castell". В логото се появили фигурите на двама сражаващи се рицари-моливи, които продължават своята епична битка и днес.
През 1992 г. за първи път в света "Faber-Castell" разработват и прилагат технология за оцветяване на графитите за цветни моливи, която не вреди на природата. Внедряването на технологията става под егидата на Министъра на околната среда на Германия.
В първите години на XXI в. производствените мощности на фирмата нараснали. Отворена била голяма фабрика в Китай, която започнала да произвежда химикалки, автоматични моливи, гуми и креативни детски комплекти. Почти веднага стартирала работа и фабриката на "Faber-Castell" в Малайзия. Там фирмата направила най-големия молив в света, записан в "Книгата на рекордите на Гинес". Той е с дължина 75 m и дебелина на графита 15 cm.
През 2004 г. компанията получила и престижната награда за принос към обществото DNWE (за бизнес етика). Четири години по-късно граф Антон Волфганг фон Фабер-Кастел взел наградата "Eko мениджър", а компанията му се присъединила към инициативата "Бизнес и биоразвитие" - за опазване на околната среда и подпомагане на биологичното равновесие.
Към момента международната компания има 14 фабрики и продуктите ѝ са познати в над 100 страни по света, с повече от 7000 души персонал.
"Faber-Castell", компанията, чиято история започва от молива, продължава успешно напред, разработвайки разнообразни офис-продукти, ученически пособия и висококачествени художествени материали. Битката на Рицарите-моливи продължава в името на клиентите.