Над 100-годишен опит в производството на куфари и чанти превръща "
Samsonite" в еталон за качество и иновативност. Началото на историята поставя 28-годишният Джеси Шуайдър. По време на златната треска огромни маси от хора пътували от единия край на страната до другия в търсене на успех и Шуайдър бързо разбрал какъв огромен потенциален пазар е производството на куфари и чанти. Така през 1910 г. той решава да започне собствен бизнес в Денвър и със стартов капитал от 3500 долара младият мъж основава "Shwayder Trunk Manufacturing Company". Наема работници и започва производството с една основна цел - да продава здрави куфари, които да издържат и най-дългото пътуване.
Дори в рекламирането на продукцията си Джеси отново успява да изненада всички - той, баща му и трима от братята му се снимат, стъпили върху дъска, поставена върху отворения първи куфар на компанията. Общото тегло на петимата мъже е около 500 кг. и както казва Шуайдър "
щом дървеният куфар издържа това, значи може да понесе всичко". Амбициозният Джеси бързо постига успехи и за няколко години новосъздадената компания вече е със заводи в Денвър и Детройт, а годишният оборот достига 1 млн. долара.
Основното, на което Шуайдър залага, е уникалността на продуктите. Ето защо през 1941 г. пуска на пазара нов вид багажни чанти. Използва името на един от любимите си библейски герои Самсон и ги нарича "Samsonite Streamlite". Това са първите куфари, чиято материя имитира кожа, но са далеч по-евтини от кожените. Серията става изключително популярна, но въпреки това идеите за нови модели не спират да връхлитат Джеси. Наблюдавайки времето на дългите пътувания и гражданската авиация, той смята, че хората имат нужда от пътни чанти, които да са леки и по-удобни за пренасяне. И определено не греши. Усъвършенства моделите "Samsonite Streamlite" и сред потребителите вече е популярен куфар, чиято дървена рамка е заменена от олекотен метал.
Стремежът към нов съвременен дизайн и уникалност на продуктите задвижва компанията изключително бързо напред. През 1958 г. се появява и серията "Samsonite Sillhouette", чиито продукти грабват всички с леката си конструкция и модерния текстил. Две години по-късно дипломатическите куфарчета и бизнес чанти "Samsonite Classic" вече са факт. До 1966 г. марката "Samsonite" става толкова емблематична, че Шуайдър прекръства компанията с нейното име. Успехите не спират и продуктите започват да се продава извън САЩ. Компанията създава първото си предприятие в Европа и постига водеща позиция, дори на японския пазар.
Днес с качеството и иновативността на продуктите си "Samsonite" продължава да заема водещи позиции на международните пазари - от Америка и Европа до Азия и Африка. Компанията печели доверието на потребители при избора на куфари, различни видове чанти, раници, сакове и богат асортимент от пътни аксесоари. Но на какво се дължи успехът? Едно е сигурно - нуждите на пътуващите хора се променят, а "Samsonite" следва променящите се изисквания, запазвайки условието за качество и уникалност, наследено от Джеси Шуайдър.