"Minnesota Mining and Manufacturing Co." - оттук идват трите "M" в заглавието на американската компания 3M.
Петима трудолюбиви и упорити бизнесмени от Северна Минесота основават дружество през 1902 г., като намерението им е да се занимават с минно дело и по-точно - добив на абразивни материали. Но по-късно направените проучвания показват, че залежите не са достатъчни за целта. Така, вместо да се обезсърчат от своя неуспех, предприемачите се насочват към производството на шкурка.
Следват усилени години, в които компанията се опитва да достигне задоволително качество, както и да създаде верига за доставки. Постепенно са привлечени и нови инвеститори, въвеждат се технически и маркетингови нововъведения, докато най-накрая - през 1916 г., компанията изплаща първите дивиденти от 6 цента на акция.
През 1920 г. е изработена първата в света водна шкурка, благодарение на която се намалява праха във въздуха при шлайфане на елементите в автомобилостроенето.
Вторият голям удар на компанията идва едва 5 години по-късно. Ричард Дрю - един от младите асистенти в лабораторията изобретява самозалепващата лента, патентована под името
Scotch. Скоро са открити множество различни приложения на целофанените ленти, които залепват при натиск, и
тиксото става истински търсен на пазара продукт. Това води до създаването на един напълно нов отрасъл в компанията и на практика е началото на нейната диверсификация.
През следващите години 3M започват да произвеждат светлоотразително фолио за магистрални маркировки, магнитни ленти за записване на звук, навлизат и в областта на графичните изкуства с производството на материали за офсетов печат.
През 1950 г. се появяват и Thermo-Fax - машината за копиране, препаратът Scotchgard за защита на тъкани,
препарати за почистване, видеокасети, широко разпространените днес домакински гъби с абразивна повърхност.
Дейността все повече се разширява - индигова хартия, фотографски ленти, шрайбпроектори и фолио за тях. Постепенно компанията навлиза и в производството на консумативи за медицината, стоматологията, радиологията и енергийния контрол.
През 1980 г. 3М пуска на пазара Post-it - квадратни листчета с и без залепваща повърхност - напълно нов продукт, който променя завинаги организацията на ежедневните задачи и методите за комуникация в офиса и в дома.
След 90-те компанията логично се ориентира към електронните технологии, произвеждайки части и аксесоари за електронни дисплеи, мобилни телефони, принтери, LCD телевизори, LED прожектори и други.
Паралелно с това тя запазва своето водещо място в отрасли като архитектурата и строителството, транспортното машиностроене, производството на
абразиви,
адхезиви, лепящи ленти,
опаковъчни материали, офис консумативи, графичния дизайн, здравеопазването, пътната и лична безопасност, енергетиката и телекомуникациите!
Днес компанията има търговски представителства в повече от 100 страни в Южна и Северна Америка, Европа, Азия, Африка и Австралия. От 1992 г. компанията има представителен офис и в София, България, в който работят български специалисти.
Целта на 3M е както да улесняват човешката дейност чрез усъвършенстване на вече съществуващи технологии, така и да разработват изцяло иновативни продукти и да изследват възможностите, които те предлагат. Загрижена за опазването на околната среда, през 2010 г. компанията спечели шестата си "Енергийна звезда" - награда за използване на енергоспестяващи оперативни практики и производство на екологични продукти.