“
Tommee Tippee”, част от създадената във Великобритания “Mayborn Group Limited”, е марка номер едно в производството на продукти за новородени и малки деца във Великобритания и една от най-известните марки на детски стоки и аксесоари на световния пазар. Компанията продава един продукт на всеки три секунди във Великобритания, като повечето домакинства в Обединеното кралство с дете под двегодишна възраст притежават 15 Tommee Tippee продукта. С помощта на потребителските отзиви компанията се сдобива с позицията на една от най-надеждните и разпознаваеми марки в света, обичани от бебетата и препоръчвани от поколения родители.
Пътят към успеха обаче се равнява на дългогодишна работа и упоритост . Всичко започва преди повече от 50 години. Тогава калифорнийска компания с развиваща дейност в пластмасопреработвателната промишленост получава нетрадиционна заявка за изпълнение – да създаде калъп за чаша, проектирана от лекар. Тримата братя, собственици на компанията, приемат поръчката и бързо създават новия продукт. Когато лекарят отишъл да види чашата обаче не я харесал и категорично отказал да плати. Въпреки недоволството на медицинския специалист, братята решили да направят чашата, като я украсили със снимка на кучето им Tommee. Основното предимство на създадения продукт било, че специално изчислената основа предпазвала чашата от преобръщане (от англ. tipping over). С появата на иновативния продукт името на компанията “Tommee Tippee” вече било факт.
След въвеждането на оригиналната чаша, защитена от разливане, американската компания спечелва репутацията на производител с умни идеи и качество на своите интуитивни продукти. Отзивите се разпростират на все по-обширни територии и в средата на 60-те години известен британски бизнесмен вижда чашата с кученцето Tommee и определено я харесва. Той се запознава с братята на едно свое пътуване до САЩ, а на прибиране към Обединеното кралство, освен чашата, закупува и детски аксесоари за хранене, създадени от „Tomme Tippee“. Качеството на продуктите започва да се разпространява с пълна пара из родната му страна. Дотолкова, че месеци по-късно основната производствена единица на компанията е създадена в Нюкасъл, Северна Англия. През 1984 г. седалището се премества в Крамлингтън, Северозападна Англия, и в рамките на няколко години „Tommee Tippee“ става производител номер едно на бебешки аксесоари в Обединеното кралство. Компанията създава стотици цветни, практични и иновативни продукти за бебета и малки деца, които родителите да използват от раждането до отбиването и периода на самостоятелното хранене.
"Ние сме живото доказателство, че можеш да започнеш с малък бизнес и да растеш в световен мащаб", казва Стийв Паркин, управляващият директор на компанията. И е напълно прав. От създаването на производствената база в Северозападна Англия, „Tommee Tippee“ израства като най-големия играч в своята индустрия в Обединеното кралство и успява да изпревари многобройните конкуренти, като се превръща в най-бързо развиващата се марка в света за бебешки аксесоари. За създаването на продуктите си, компанията работи с екип от медицински специалисти. Ръководителят на „Global Design“ Тина Грей обаче споделя, че в тайната рецепта на успеха към експертния поглед трябва да се добави още една специална подправка – тази на постоянната връзка с потребителите. А общуването с родителите допринася асортиментът на компанията да е пълен с гениални продукти за всички малчугани. Сред тях са постелки, които полепват по масата, за да не може малкото дете да бутне чиниите и чашите на пода, пластмасови лъжици, променящи цвета си при различна температура, които помагат на родителите да проверят дали храната за малкото бебе не е прекалено гореща.
Обичана от родители и деца, компанията получава многобройни отличия и награди за иновации, гласувани както от майки, така и от експерти от индустрията. Сред ценните признания e престижната британска награда „Майка и бебе“ и отличната оценка на продуктите, формирана от гласовете на майките. Специалната серия от бебешки шишета на компанията “Близо до природата” („Closer to Nature”) печели признанието „Най-добра бутилка на Великобритания“, както и златен медал през 2006/07 г., през 2008/09 г. и отново през 2009/10 г. „Tommee Tippee“ е първата и единствена марка, избрана за „Супер марка на Великобритания“ в национално проучване сред потребителите.
Днес качеството и иновативният дизайн на продуктите, създадени от „Tommee Tippee“, са познати в над 45 страни. Компанията е със силно присъствие на пазара в Италия, Испания, Франция, Скандинавия, Полша, Япония и Австралия. С усилена работа екипът се готви да заеме челни позиции и на гигантските пазари на САЩ и Китай.