Елементите на скейтборд спорта са уличният асфалт, бетонови препятствия и скейт парковете с дървета. Всички, които не направят правилно триковете си или тепърва се посвещават в изкуството на скейтърите, се приземяват доста силно на земята. До края на 80-те уличните скейтъри саморъчно си правели наколенки и използвали смешни каски, които изобщо не били пригодени за този спорт. Със сигурност това не просъществувало за дълго. Титъс Дитмън, страстен скейтър и собственик на най-влиятелните разпространители на скейтборди, видял тази нужда и през 1888г. основал “TSG”. Основна на фирмата е била да създаде качествени протектори, които да предпазят от наранявания, без да пречат на свободното
придвижване. През следващите години “TSG” инвестирала много време и ресурси в разработване, дизайн и тестване на продуктите за безопасност, които да покрият нуждите на скейтборд феновете. Тази инвестиция определено си струвала, защото донесла уважение и още повече ентусиазъм за фирмата. Мотивацията да продължат ги накарала да разработят продукти и за най-важната част от тялото – главата. Предвид индивидуалния стил на всеки човек, това се оказало едно доста рисковано начинание. Въпреки трудностите, “TSG” направили събрание с някои от най-известните скейтбордисти в света и накрая успяла да създаде стабилна и качествена каска, чийто вид веднага да се приеме в общността.
Качеството и дизайна на фирмата добиват популярност сред американските скейтъри, което довежда до разрастване на марката и съответно търсене на нови пазари. Така през 2004 година, когато швейцареца Руди Хергер става новият мениджър, фирмата навлиза и в други спортни пазари, като например: планинските велосипеди, BMX, уейкбординг и ски. Във всеки от тези спортове е нужна качествена екипировка, която да предпазва спортистите и да гарантира за доброто им преживяване. За тази цел има раници за велосипедисти, ръкавици. каски и почти задължителните за всеки протектори за колена и глезени.
В постоянният си стремеж към иновации и подобрения, фирмата най-тясно си сътрудничи с екипът от отдела за “Разработване и усъвършенстване”. Там специалистите най-точно могат да определят възможностите и ползите от своите продукти. За това спомага и отборът от спортисти, които едновременно рекламират марката и служат за пример. Така през 1999г. Тони Хоук подписва своята “TSG” каска в знак на признателност към фирмата, която го предпази от
катастрофа. Малко по-късно компанията пуска собствени модели “Tony Hawk” и “Mike Vallely”.
“TSG” използва най-добрите технологии и материали, за да заслужи доверието на клиентите си. Всеки продукт следва директивите на Европейският съюз. Тя е и първата компания, която покрива стриктните стандарти на Американската комисия по безопасност на продуктите и има CPSC сертификат.