Ридли Скот не знае що е скука и еднообразие. След “Пришълец” и “Ловец на хуманоиди” спретна “Телма и Луиз”. После се развихри в “Гладиатор”, “Ханибал” и “Блек Хоук”. За почивка след толкова кървища от всякакъв произход идеална работа му върши комедията “Кибритлии”. А най-подходяща за целта е компанията на винаги готовия за екранни обсесии Никълъс Кейдж. Летвата е вдигната достойно високо още навремето, от култовия “Ужилването”. Но и днес за мошеници всякакъв калибър и разпускащи от оскарови церемонии режисьори има достатъчно работа.
Рой (Кейдж) и Франк (Сам Рокуел) са бизнесмени на свободна практика. Което ще рече далавераджии. Рой е светило в занаята, но предпочита да го дава кротко. Склонен е към маниакално-депресивни състояния, без да броим диагнозата агорафобия, сиреч страх от тълпи и публични пространства. Франк все го тегли към крупни “сделки”, но без розовите си хапчета Рой не става за нищо. Единствен изход е психотерапията, а лекуващият лекар предприема нестандартен ход. Запознава Рой със...собствената му 14-годишна дъщеря (Алисън Ломан). Тя, освен че е одрала кожата на татко си, проявява наследствена сръчност и в мошеничеството. Рой е едновременно ужасен и изпълнен с разбираема бащинска гордост...