Съставител: Нели Митева. ... Книгата проследява процеса на търсене на собствена идентичност в българския моден дизайн чрез трите концептуални изложбени проекта XXSOFIA, 1.5 km... и STATIONS. Дрехата е разгледана като своеобразна връзка на индивидуалната личност с обкръжаващата я среда (XXSOFIA), визуален коментар на понятието разстояние, неговата продължителност, протяжност или мимолетност (1.5 km...) или интерпретация на глобалната тенденция мултилокализъм чрез проучване на нашата създадена чрез опит и преживявания на различни точки по света идентичност (STATIONS). Концептуалната мода като израз на собствени идеи - ... |
|
"Библия на сексуалната революция", "манифест на хедонизма", "легенда на еротичната литература" – това са малка част от определенията за култовия роман "Емануела". Първото му издание през 1959 г. излиза нелегално и анонимно, а тиражът е ограничен. Петнайсетина години по-късно се появява филмът на Жуст Жакен, в който изгрява звездата на Силвия Кристел, а романът се превръща в сензация. Та чак до днес! Историята започва в луксозен самолет към Банкок, където едноименната героиня, на път към своя съпруг Жан, се отдава на двама случайни пътници. В екзотичния град, заобиколена от лукс и ... |
|
Автобиография. ... "Мои приятели настояваха да разкажа всичко това. Изпитвах колебания, защото не считам, че моят живот или това, което ми се е случило, е с нещо по-особено или с нещо би било любопитно на хората, които ще го прочетат. Това, което надделя и ми даде смелост да направя този опит, са хората, за които разказвам в книгата. Онези стойностни български жени и мъже - актьори, актриси, режисьори и сценаристи, драматурзи, художници, композитори, оператори. Хора, които наистина са били ярки таланти, творци със свой собствен четлив почерк, а сетне лека-полека потъват в забрава. Много от тях си отидоха неразбрани ... |
|
Тази книга разглежда в динамика връзките между културата, медиите и развлеченията и изразява авторовия стремеж да се хвърли светлина върху теми и проблеми, които "сериозната наука" заобикаля, недооценява и маскира, въпреки че живо интересуват хората и активно присъстват в публичното пространство. "Култура и медии" е интердисциплинарен опит да се съединят културологията с медиазнанието така, че да се облагодетелстват културолози, изкуствоведи и медийни експерти, журналисти, практици в масовите комуникации и студенти по журналистика, медии, изкуствознание и културология. Защото културата е медийна, а медиите са пряко ... |
|
Посветен на 100-годишнината на големия Итало Калвино (1923 - 1985), сборникът Трудни любови разкрива още една непозната страна от творчеството на обичания в цял свят италиански класик - той буквално ни замайва с чувствеността на така характерната за сънародниците му мощна, всепроникваща, но и някак свенлива и прикрита еротика от 50-те години на миналия век. Неговите разкази и повести дишат с любовната нега на войника в отпуск, срещнал уж безразличната вдовица във влака, излъчват обожанието към очарователните, понякога дръзки, друг път стеснителни италианки, които за писателя са истинските инициаторки на лудите и ... |
|
Маргарита Петкова пише за любовта както никой друг, а в стиховете ѝ хиляди българи припознават собствените си чувства. Затова нейните стихове се приписваха на ръка, след като книгите ѝ още с излизането им моментално свършваха в книжарниците. Сега се споделят в социалните мрежи, но продължават да палят същите емоции. Най-пресният пример са Белите ми нощи - спечелилите си хиляди почитатели стихове на поетесата (още докато се раждаха) и събрани сега между кориците на книгата ѝ. Маргарита Петкова отново пише за любов, но чертае нови посоки за българската поезия. Тя отново е предизвикателна. ... |
|
Тя е лошото момиче - бунтарка, авантюристка, прагматична. Той е доброто момче - в плен на наивната си, саможертвена, обречена любов към нея. Съдбите им се срещат и разминават във вихъра на странна, луда любовна история, която продължава повече от четири десетилетия и отвежда читателя в Париж, Лондон, Токио, Мадрид. А неин ярък фон са емблематични събития и процеси от втората половина на XX в. - революционните движения в Латинска Америка и младежките бунтове в Европа, бохемският живот на Лондон от 60 -те години и икономическото чудо на Япония, рокендролът и СПИН-ът, френският постструктурализъм и руското дисидентство. ... |
|
Следват резултати с по-слабо съвпадение на търсеното: |
Днес Рицос се приема за един от петимата най-големи поети на Гърция, редом до Константинос Кавафис, Костас Кариотакис, Георгиос Сеферис, и Одисеас Елитис. На едно място френският поет Луи Арагон казва, че Рицос е "най-големият съвременен поет". Неуспешно е предлаган девет пъти за Нобелова награда за литература. Когато печели Ленинската награда за мир (преди 1956 г. - Сталинска награда за мир) той заявява: "Тази награда е по-важна за мен от Нобеловата". Рицос е носител на Златния венец на Стружките вечери на поезията през 1985 г. ... |
|
"Въздържанието е пагубно. Умереността е като обикновен обяд, крайността - като богато пиршество." Оскар Уайлд "Да правиш секс, е като да играеш бридж. Ако нямаш добър партньор, трябва да имаш добра ръка." Уди Алън "Желанието е не към това, което виждаш, а към това, което си представяш." Паулу Коелю ... |
|
Тази книга е за всички, работещи в областта на рекламата и семиотика на рекламата, за студенти и специализанти в областта, както и за всички, които се интересуват от проблемите, свързани със знаците и знаковите системи, комуникиращи секс и еротика. ... |
|
"Ръкописът печели със своята яснота и стройност на изложението. Авторът последователно разглежда и анализира отделните елементи на документалния филм" драматургията, монтажа - като основен елемент на филмовия образ, възприятието на документалния филм. Емил Павлов демонстрира не само добро познаване на специфичната материя, но и способността да поднася всичко това достъпно, съобразено с равнището на подготовка на студентите. Структурата на ръкописа следва логиката на авторовата мисъл - да се върви по общите постановки към частния случай, да се започва от по-елементарното и да се търсят сложните проекции на ... |
|
Силното желание на Мая да опознае света не се вписва в правилата на кошера, едно от които е никога да нямаш доверие на стършелите, живеещи отвъд поляната. Когато ценното пчелно млечице бива откраднато, вината веднага пада върху тях. Решени да разкрият истината за кражбата, Мая и Уили се отправят на вълнуващо пътешествие, което ще ги срещне с трудни изпитания, но и с интересни нови приятели. ... |