Ран Босилек (1886-1958) е литературен псевдоним на Генчо Нагенцов. Той е роден в Габрово, където учи в Априловската гимназия. Завършва право в Брюксел (1918), но само пет години работи като адвокат. От 1923 г. до 1948 г. е редактор на списание "Детска радост". Автор е на десетки сборници с приказки, най-добрите от които са събрани в този том. "Народните приказки са първата здрава духовна храна за малките - пише Ран Босилек. - Разказани на звучен и сладък роден език, те са като майчино мляко, като роден планински въздух за детето." ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Ран Босилек е един от най-обичаните български автори за деца. Автор е на много книги с поезия и преразказани народни приказки. Любими на поколения деца са неговите приказки в стихове, посветени на едно весело момче с прякор Патиланчо и неговите приятели. Книгата е част от поредицата "Българска класика за деца" на издателство "Пан". ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
В тази книга са събрани едни от най-емблематичните приказки на Ран Босилек . Книгата съдържа 33 разказа за деца, които са добре познати на всички. Неродена мома , Дядо и ряпа , Косе Босе , Клан-недоклан , Жива вода, Незнаен юнак са само част от историите, включени в книгата. Приказките на Ран Босилек са едни от класическите български приказки, които се четат поколения наред и винаги стават любими на децата. Книгата е част от поредицата Лятно четене на издателство Ерове . ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Препоръчително четиво за ученика. ... Искате ли да научите как лисицата надхитрила гладния тигър, как малката мравка успяла с находчивост да се сдобие с храна за зимата, кой бил нечуваният звяр в плевнята на страхливия селянин, как Ежко и къртът садили пшеница и още много забавни и поучителни приказки, разказани от великолепния писател Ран Босилек , тогава не се бавете и тази книжка разгърнете. ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. Учебникът е одобрен от МОН. ... Читанката за 2. клас реализира целите на литературното обучение: усъвършенстване на четивната техника, запознаване с литературни текстове от различни жанрове, въвеждане на литературни понятия, развитие на речта. Съдържа стойностни художествени текстове от съвременни автори и класици, които са организирани тематично в няколко раздела. Второкласниците изграждат начална читателска култура чрез извънкласно четене. Методическият апарат, който включва въпроси, задачи, тестове, проектна работа, е богат и подпомага осмислянето на художествените ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. Учебникът е одобрен от МОН. ... Читанката включва разнообразни текстове: приказки, разкази, стихотворения, гатанки, басни, народни песни, текстове с познавателен характер. Те провокират малките ученици да четат с удоволствие, да разсъждават и да съчиняват. Теоретичната информация е поднесена ясно и разбираемо. По практически път учениците се запознават с жанровите особености на конкретния текст, изпълняват учебни задачи, насочени към четене с разбиране. Изграждат умения за отделяне на епизодите в текста и за откриване и характеристика на литературните герои. ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
"Георги Райчев е любим, мъдър и сладкодумен разказвач. Неговите приказки се четат с истинска наслада от малките българчета. Те са написани на чист и звучен български език." Ран Босилек Георги Райчев (1882-1947) е роден в старозагорското село Землен. Седемнадесет годишен, без да е завършил гимназия, започва сам да изкарва прехраната си. Бил е писар, деловодител, библиотекар, коректор, журналист, инспектор по читалищата. За деца е написал шестнадесет книги с разкази, приказки и легенди. ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... Читанката е разделена на две части, като с първата се работи през първия учебен срок, а с втората - през втория. Учебникът съдържа разнообразни и интересни за учениците фолклорни и авторски текстове - приказки, разкази, стихотворения, гатанки, басни, народни песни, легенди, пословици. Творбите са обединени в няколко тематични цикъла. Учебното съдържание се овладява чрез уроците за нови знания и уроците за упражнение. За по-голямата част от художествените текстове са предвидени уроци за упражнение. Литературните знания са представени по достъпен начин в Кът на малкия ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. Учебникът е одобрен от МОН със заповед РД09 - 1563 / 08.02.2017 г. ... Читанката е съвременен, занимателен и увлекателен учебник. В нея са включени интересни художествени текстове - приказки, разкази, стихотворения, гатанки, чрез които се реализират образователните задачи за четене и възприемане на кратки по обем литературни произведения. Към всяко произведение в учебника е включена система от задачи: за възприемане на художествената творба; за обогатяване на активния речник; за усъвършенстване на четивната техника; задачи с тестов характер; занимателни задачи ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. За деца на 6 - 7 години. ... "Христоматията е предназначена за 4. подготвителна група на детската градина и обхваща редица фолклорни и литературни жанрове, предвидени за изучаване. Те са обособени в следните раздели: Красотата на сезоните, В света на природата, Празничен календар, Приказки на етносите и народите, Прочети ми пак, За род и родина, Истории отблизо и далеч, Да се посмеем заедно, Играем и се учим, Детско творчество, Учителите предлагат. Някои от художествените текстове са придружени от речник на непознатите думи - предимно архаизми, диалектизми и ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
В тази книжка има приказките: Косе Босе Клан, недоклан Кума Лиса кръстница Двеста и двайсет хитрини Дядо и ряпа Неродена мома и др. ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... "Христоматията Шарена люлка предлага разнообразие от тематично систематизирани произведения от художествената литература за деца и е предназначена както за реализирането на целите на езиковото и литературното обучение в 1. група и 2. група , така и за провеждането на допълнителни форми на педагогическо взаимодействие чрез богат набор от кратки фолклорни жанрови форми и различни игри с пръсти. Възприемането и пресъздаването на предложените литературни и фолклорни произведения предоставят възможност за развитие на различни страни на детската реч, сред които ...![](/b-images/quad-transp.gif) |