"Историята на текстовете е история на човека. Текстовете, дори и свещените, са написани от хора за хората. В онова далечно минало, преди появата на печатарската преса, всеки препис е съдържал много повече от букви, думи и изречения. Всяко копие носи духа на своя писар, който не копира просто думи, но вижда чрез езика на своята идея съдържание и преписва често с думи но свой избор, създавайки нов текст. Надявам се читателят да разбере, че това едва ли е толкова обезсърчаващо за вярата." Павлин Събев ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
В своята книга Роджър Олсън разкрива класическата арминианска теология и множество неправилни схващания, свързани с нея през вековете. Олсън твърди, че тъй като класическата арминианска теология произлиза от реформираната теология, тя има своето място в евангелската църква, въпреки съществуващите разлики между нея и калвинизма. ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Съставители: Доц. д-р Димитър Попмаринов, Доц. д-р архимандрит Авксентий Делипапазов, Доц. д-р Мариян Б. Стоядинов, Доц. д-р Светлозар М. Влайков, Доц. д-р Свилен М. Тутеков, Доц. Миглена Л. Прашкова. ... Този сборник съдържа докладите от научната конференция Теология и социум. Съвременни перспективи, която се състоя през месец ноември 2011 г. във Велико Търново по повод двадесетгодишнината от основаването на Православния богословски университет към ВТУ "Св. св. Кирил и Методий". Сред участниците са както видни представители от различни области на българската наука, свързани с православното богословие, така и на ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Тъй като преподаващият католическата истина не само трябва да обучава напредналите, ами негов дълг е и да образова начинаещите, съгласно думите на Апостола в Първото послание до коринтяните, 3:1-2: "като на младенци в Христа, с мляко ви нахраних, а не с твърда храна"; намерението и замисълът на това ни произведение е да предадем съдържанието на християнската религия по начин, подходящ за образоване на начинаещи. Наистина, писанията на разни люде твърде много объркват новопосветените в това учение - било защото в тях са прекалено много безполезните въпроси, раздели и доказателства; било защото онова, което ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Ключ към тайните на древната и съвременната наука и теология. Единственото, което наистина е необходимо на човека, е истината; и само с нея трябва да приспособяваме нашата нравствена съзнателност. ... Най-голямото проклятие за хората е не "лошата" религия, а онази формат на вярване, която не допуска смело изследване. Най-голямата опасност произлиза от онези духовни лица, които поощряват порока в качеството му на средство за власт над техните последователи. Когато всеки човек започне да се отнася към другите хора така, както иска те да се отнасят към него; и не позволява никому да се намесва в отношенията му с ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Последната (незавършена) част на фундаменталния труд на Тома Аквино "Сума на теологията". ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Ключ към тайните на древната и съвременната наука и теология. Каква част от истината е в богословието? Чрез какви секти се е предавала? откъде е била извлечена? Ще си отговорим като проследим историята на световната религия. ... Окултното братство, съществуващо от дълбока древност, има своята йерархия, длъжностни лица, тайни знаци и пароли, както и специфична наука, религия и философия... Ако можем да вярваме на онези, които сега признават принадлежността си към това Братство, то философският камък - еликсирът на живота, изкуството да бъдеш невидим и непосредственото общуване с надземния живот са част от наследството, ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
След като разгледахме най-общо добродетелите, пороците и останалите отнасящи се към нравствеността неща, сега е необходимо да се спрем на тях поотделно: тъй като, колкото постъпките ни са конкретни, общите морални наставления са по-малко полезни. Даден морален предмет може да бъде разглеждан обаче в неговата отделност по два начина: от една страна, с оглед самата му материя, както когато се разглежда например ето тази добродетел или ето този порок; от друга - с оглед отделните положения на людете, както когато става дума за подчинените и властвуващите, за водещите действен или съзерцателен живот и изобщо за всички такива ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
|
|
"Теология на висшето благо" е сред главните произведения на Пиер Абелар в периода на неговата творческа зрелост. Книгата е осъдена от синода в Соасон през 1121 г. По това време роденият през 1079 г. "Сократ на галите" вече има зад гърба си дълга серия събития от всякакъв, но неизменно впечатляващ характер. Читателят не може да не забележи ерудицията, демонстрирана от Абелар, обхващаща почти изцяло знанието, достъпно за учения човек от неговата епоха. Не може да остане незабелязана и спецификата на текста, привлякла в най-голяма степен гнева на заседаващите в Соасон: не толкова ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
"Чрез книгата се превръщам в страници от думи и букви, а в тях винаги съм търсила моето Аз. Появата на тази книга е продиктувана от един дълъг период,
през който писах за всичко онова, което се случваше около мен; което ме вълнуваше - радваше и натъжаваше. Събрах публикуваните през годините разкази, есета, статии
за отделни книги, пътеписи за посетените градове и манастири у нас
и в чужбина (не да представя себе си, а по-скоро моите красавици - внучките ми, и дъщеря ми - да знаят какво ми е доставяло най-голямо удоволствие в живота). Чрез нея им казвам: въпреки че все нямах свободно време, мислех с ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Книгата на д-р Росен Миланов ще предизвика дискусии и ще провокира нови духовни търсения и решения на поставените въпроси в днешния динамичен социокултурен контекст на нашето общество и на Българската православна църква."Изследването на д-р Росен Миланов не се затваря в тесните рамки на чисто църковните проблеми, а проследява и важни процеси в обществото, като се опитва да даде ключ за тяхното разбиране от християнска гледна точка." Доц. д-р Владимир Владов ВТУ Росен Миланов е бакалавър по теология (2005), магистър по теология (2006), магистър по класическа филология (2008), магистър по журналистика (2010) и ...![](/b-images/quad-transp.gif) |