Човечност и разбиране. Роуз Тримейн умее да пише с любов към човека и това се усеща във всеки ред, във всеки герой. Спомняте си Лев от Пътят към дома, нали? Американският любовник е сборник от 13 разказа, писани през последните няколко години и издадени в общо книжно тяло в началото на 2016 г. В тези разкази има забранена любов, мечти за ново начало, смърт, въобразени светове, семейни отношения, разпад и надежда. Мястото на действието е различно - от емблематични европейски градове като Париж и Барселона, до затънтената станция Астапово в далечна руска провинция. Затънтена, но свързана с едно знаменателно събитие, ... |
|
Сергей Айзенщайн пише "Монтажът" през 1937 г. при особено драматични обстоятелства. Нито един от проектите, които предлага на кинокомпанията "Парамаунт", не е реализиран. Грандиозният замисъл "Да живее Мексико" остава като необработен и немонтиран материал, който при това се озовава в чужди ръце. Двата варианта на "Бежин луг" са разкритикувани, филмът - спрян и забранен, а единственото копие е унищожено. Срещу режисьора се води публична кампания. По онова време това може да означава: арест, лагер, дори разстрел... Посъветван от приятели да напусне Москва, Сергей Айзенщайн заминава ... |
|
Тази книга представя един преглед на културните епохи от Египет и Месопотамия до наши дни. В нея са включени основни познания по литература, изобразително изкуство, драма, музика, философия, история, архитектура, археология и древни цивилизации - така, както са се развивали през времената. Отделните епохи са представени като отделни части, което дава възможност текстът да се чете избирателно. В първите две части са включени около триста имена и множество факти, което натоварва читателя. Затова, с цел да се подобри четивността, са добавени и немалко любопитни факти и легенди, които са трудно доказуеми, но допълват ... |
|
Сборник с доклади. Двуезично издание - на български и английски език. ... Димитър Добрович е първият, известен на обществеността в България, художник с академично образование. Нещо повече. В средата на XIX век той системно следва пътя и съдбата си на художник. Основите на неговото образование са положени в Сливен и Истанбул. По-късно Добрович целенасочено се насочва и завършва художественото училище в Атина, а Вечният град го привлича по различен начин с богатата си вековна култура, с динамичния светски и мечтателен живот на Рим и околностите. Там Димитър Добрович остава да живее и твори повече от 40 години, до 1893 ... |
|
Следват резултати с по-слабо съвпадение на търсеното: |
"Цялата ми душа е един вик; и цялото ми Дело е тълкувание на този Вик." Никос Казандзакис е роден на 18 февруари 1883 г. в Мегалокастро (днешен Ираклион, о.Крит) в Османската империя, в семейството на Михалис Казандзакис, фермер и търговец на фураж, и съпругата му Мария. След едно от поредните критски въстания семейството му бяга в Пирея, където намира убежище за шест месеца. На шест години Казандзакис е принуден да води живот на бежанец. Писателят е отгледан сред селяни и въпреки че съвсем млад напуска Крит, в своите произведения той често се връща към бащината си земя. Посещава Францисканското училище на ... |
|
Изкуството оригами е известно от край време. То идва от Япония и в буквален превод означава прегъвам хартия. Творческият комплект на "Fridolin" представлява точно това – прегъвате хартии, като от сгънатите листа получавате различни фигури. Комплектът съдържа всичко необходимо за направата им, а именно 20 декорирани картона с приблизителен размер 15 x 15 cm и книжка "стъпка по стъпка". Картоните имат разнообразни цветни принтове на тема "Музика". В креативното занимание могат да вземат участие няколко деца, а в началото дори и родителите. Материалите за създаване на оригами са много и има ... |
|
Романтична история за шанса да откриеш сродната си душа, за порастването и силата да продължиш напред. Дълго след като сте го прочели, този завладяващ роман ще стопля сърцето ви. Джоузи Дженсън е срамежливо тринайсетгодишно момиче, принудено от живота да порасне по-бързо. Тя намира утеха и призвание в класическата музика, която ѝ разкрива един по-богат и необятен свят от малкото градче, в което живее. Самюъл Йейтс е осемнайсетгодишно момче, последна година в гимназията, наполовина индианец от племето навахо. Изпълнен с гняв към света, той се опитва да намери своя път в живота. Един ден Джоузи и Самюъл се озовават ... |
|
Общ окултен клас: година II (1922 – 1923) - том 2. ... "Всички движения в нас трябва да бъдат музикални. Движенията вървят по известни закони, както и тоновете вървят по известни закони. И често, дето ние парализираме волята си, то е, защото ние не правим правилни движения. Всяко движение на очите, на ръцете ни, във всичките наши пози, трябва да бъде съвършено естествено. И към туй трябва да се стремим. Може ли да постигнем тия естествени движения, гласът ни ще бъде естествен и от невидимия свят ще почнат да ни преподават. Само тогава от невидимия, от Божествения свят, ще може да разберете онази висша наука, за която ... |
|
|
|
"Мойсей и Арон" на Шьонберг. ... Разглеждането на музиката като начин на слушане се нуждае от дума, която води към Хераклит - думата "логос". На пръв поглед чужда на музиката, тази дума разкрива основателното си присъствие в нейната област, когато влезе в отношение с друга, този път най-присъща, най-интимна, най-музикална дума - тон. Връзката тон - логос е център на настоящото изложение: в открояването ѝ, то не се стреми да последва предварително избрана школа и това, което би могло да изглежда еклектично устройване на среща между понятия, разположени от Хераклит до Хайдегер, с положения на ... |
|
Илюстратор - Марсел Марлие. ... Белгийската серия "Martine" е любима на малки и големи в много държави по света. Годишно от нея се продават над 1 млн. книжки, а общите ù продажби вече надхвърлят 100 милиона. Това прави книжките за Марти едни от най-продаваните книги въобще. Пък и няма как човек да не се влюби в нежните живи илюстрации, независимо от възрастта си. Радваме се да предоставим и на българските деца възможността най-после да се докоснат до красивия свят на малката Марти. ... |
|
Как се проектира музиката спрямо логиката и специфичните драматургични, естетически и стилови аспекти на даден сюжет, по-обща идея, концепция, образ или друга страна на филмовия разказ? Какво може да бъде общото между музиката като персонаж, т.е. музиката в полето на музикално-биографичния жанр, музиката зад кадър или, да кажем, аудио-визуалните послания, заложени в късометражен филм, посветен на даден поппърформанс?... Замислен в отворена форма и не на последно място като тема с продължение, този текст поставя на фокус възлови въпроси с отношение към музиката като особен, неавтономен елемент в многосъставния синтез на ... |