Помагалото е част от поредицата "Да свирим на китара". ... Учебните пособия "Да свирим на китара - част 1" и "Да свирим на китара - част 2" ще ви въведат плавно и неусетно в неповторимия свят на китарата - най-универсалният и един от най-популярните музикални инструменти. Съдържателният и прецизно подбран материал способства за изграждането на стабилни изпълнителски навици и за създаване на добър музикален вкус. ... |
|
Пособието предлага система за придобиване на начални умения за самостоятелно прочитане на нотен текст или нотиране на мелодия. Изградено е върху български народни интонации. Ако се използва от ученици от школите по изкуствата и паралелки с разширено изучаване на музика, обучаваните ще бъдат приобщени към българското музикално мислене. Ползването му от студенти от специалности начална и предучилищна педагогика освен изработване на практически умения за четене на ноти ще подготви и репертоар за бъдеща професионална реализация. ... |
|
Учебното пособие представлява логично продължение на учебника по елементарна теория на музиката, издаден през 2009 г. от същия авторски колектив. Включените тестове към всяка от темите позволяват да се овладее същественото във всяко от определенията. Тестовете ще помогнат да се осъзнаят всички основни теоретични закономерности, необходими за запознаването с музикално-теоретичните дисциплини като хармония, полифония, музикален анализ, музикален фолклор, оркестрация. При тестовата проверка на знанията за дефинициите е посочено само точното и пълно определение, а защо това е верният отговор е обяснено в учебника по ... |
|
Учебните пособия Да свирим на китара - част 1 и Да свирим на китара - част 2 ще ви въведат плавно и неусетно в неповторимия свят на китарата - най-универсалният и един от най-популярните музикални инструменти. Съдържателният и прецизно подбран материал способства за изграждането на стабилни изпълнителски навици и за създаване на добър музикален вкус. Помагалото е част от поредицата Да свирим на китара. ... |
|
Учебното пособие предлага система от педагогически технологии за начално формиране на умения и навици за самостоятелно прочитане на нотен текст, както и за записване по ноти на мелодии и песни. Подходящо е за използване от ученици от школите по изкуствата и паралелките с разширено изучаване на музика, както и от студенти от специалности по начална и предучилищна педагогика от университетите в страната. ... |
|
Георги Моравски започва да свири на класическа китара на 12 години при Симеон Симов. През 1992 година се завършва НМА Проф. Панчо Владигеров - София в класа на Александър Пумпалов, а от 1994 до 1996 година преподава там. Печели множество награди от различни конкурси - Първа награда от Националния китарен конкурс Аполония в Созопол - 1985, втора награда (първа не е присъдена) от Международния китарен конкурс в Гоце Делчев - 1986 и награда за транскрипция на българска пиеса. През 1996 се мести в Германия. Георги Моравски изнася концерти като солист или в ансамбъл в България Унгария, Германия, Гърция, Кипър, Нидерландия, ... |
|
Георги Моравски започва да свири на класическа китара на 12 години при Симеон Симов. През 1992 година се завършва НМА Проф. Панчо Владигеров - София в класа на Александър Пумпалов, а от 1994 до 1996 година преподава там. Печели множество награди от различни конкурси - Първа награда от Националния китарен конкурс Аполония в Созопол - 1985, втора награда (първа не е присъдена) от Международния китарен конкурс в Гоце Делчев - 1986 и награда за транскрипция на българска пиеса. През 1996 се мести в Германия. Георги Моравски изнася концерти като солист или в ансамбъл в България Унгария, Германия, Гърция, Кипър, Нидерландия, ... |
|
"Музиката има вълшебна сила да ни пренася във времето и пространството. Чрез нея живеем не само тук и сега. Да опознаем света през призмата на музиката е привилегия, за която трябва да се борим." Пламен Петров ... |
|
Рапсодико за китарен ансамбъл е пиеса за 6 китари (5 китари и бас), посветена на китарния фестивал - Guitar Art Белград 2023, където през месец май 2023 година бе нейната премиера на сцената на фестивала. Това издание представлява партитура на пиесата и не включва допълнителни щимове. Изданието е част от колекцията на Collection Rossen Balkanski на издателство BalkaNota от произведения на Росен Балкански за класическа китара. ... |
|
Учебното пособие "Теоретични основи на импровизацията за китара в модерния джаз" предлага система, обединяваща принципни положения от джаз теорията с технически похвати за китара, и е конструирано по начин, по който да допринесе за изграждане на теоретична подготовка у джазовите музиканти. В българската музикална литература съществува много малко информация, свързана с импровизацията в джазовата музика. Поради тази причина книгата би била от полза както за студенти, така и за професионални музиканти. Съчетанието на теоретичните знания и практическото им приложение са двете основни насоки в процеса на подготовка ... |
|
Транскрипция за китара на творбите за лютня на Йохан Себастиан Бах. ... "Като китарист човек има щастието днес, към момента на създаването на това издание, да разполага с лесен достъп до всички критични материали и други източници, които се отнасят до творбите за лютня на Бах. Използването за сравнение на пълните издания на композициите за лютня, например на тези под редакцията на Паоло Керичи (изд. Сувини Цербони) или на Тилман Хопщок (изд. Прим), се приема понастоящем от китаристите като разбиращо се от само себе си. Затова нови отделни или пълни издания на произведенията на Бах за лютня трябва да се отличават с ... |
|
Аранжимент: Августина Серафимова. ... "Пиесата Сватба бе подарена от Светослав Балтаков на Симеон Серафимов и неговите ученици от перкусионен ансамбъл Акцент на 1 юни 2006 г. Повод да избера именно нея като пореден аранжимент бе общото желание - както на децата от състава и техния ръководител, така и лично мое - да засилим българското звучене в репертоара. Пиесата привлече вниманието ми със своята образност, мелодично богатството, орнаментика и колорит, присъщи за българския инструментален фолклор. Затова в аранжимента дадох възможност на всеки инструменталист да се изяви като солист, запазвайки специфичното за ... |