Избрани стихотворения. ... В стиховете на Лео Бутнару органично и щастливо съжителстват две несъвместими качества - метафоричното мислене, емоционално-образното възприемане на света с една хаплива ирония и дори сарказъм. Лео Бутнару е и класик, и авангардист. Накратко казано, дяволски талантлив. Той обича не толкова себе си в литературата, колкото самата литература, при това безрезервно, всеотдайно. Когато четете тези стихове, бъдете готови да срещнете неочаквани обрати, редки находки, занимателна игра и доста сериозни въпроси. Любов Сърцето на мъжа и сърцето на жената се приближиха толкова, че между тях остана само ... |
|
В настоящата книжка са подбрани най-хубавите стихотворения и песни за деца от испанския поет Федерико Гарсия Лорка (1898 - 1936). Със своята игривост, с мелодията, дълбочината и пъстрата си палитра те ще донесат радост не само на малките читатели, а и на всеки младеж, на семейството или на учителя в училище. ... |
|
Одобрен със заповед № РД 09-1653 / 25.06.2019 г. Учебникът е част от системата "Голямото приключение" на издателство "Просвета Плюс". ... Учебникът предлага интересни пътешествия из пъстрия свят на музиката, нови приятни песни, някои от които са писани специално за този учебник, музика за слушане от световноизвестни композитори. Учениците: ще правят звукови картини; ще импровизират; ще експериментират; ще надникнат в света на звукозаписната техника. Образователните и възпитателните цели се постигат в творческа среда. Темите, свързани с календарните празници, са обособени в раздел " ... |
|
Съставител: Стефани Стефанова. ... Книгата съдържа: уводни статии от проф. д.ф.н. Симеон Хаджикосев; преводи на произведения от Георги Михайлов и Гео Милев; фрагменти от литературната критика за модернизма и символизма; статии от проф. д.ф.н. Симеон Хаджикосев, проф. Александър Пешев, Гео Милев и Стефани Стефанова за модернизма и символизма; известни мисли и цитати от поетите; любопитни факти; избрана библиография за ученика. Книгата Поезия на Модернизма отговаря на държавните образователни изисквания и на действащата учебна програма. Създадена е в помощ на учениците за работа в клас, домашна работа и ... |
|
Учебникът е одобрен от МОН. ... Учебният комплект по музика за 6. клас с автори проф. д-р Пенка Минчева, доц. д-р Красимира Филева и Светла Христова отговаря напълно на програмата, одобрена от МОН. Създавайки учебника, авторите се придържат към следните основни принципи: всички теоретични знания са обяснени кратко, но коректно спрямо музикалната теория, достъпно и съобразено с възрастта на учениците; преподаваната информация е богато илюстрирана с подходящи музикални примери - български народни песни, каквито шестокласниците трябва да познават и изпълняват, разнообразни по характер, стил и жанр авторски песни, ... |
|
Лола живее сама в стая над пощенската станция, в която работи, и нейната най-голяма - и единствена - радост е градината ѝ. В портфейла си носи само снимки на цветята си, а шкафът в стаята ѝ е пълен със сърца от плат, оставени от жените от испанския ѝ род. И Лола се пита дали е създадена от семейната история, която се съдържа в тези забранени сърца и за която тя не знае нищо. Дали нейната лична история е написана от тези, които са я предшествали? Би трябвало да разкъса сърцата, за да разбере... В известен смисъл романът Дивите рози е продължение на Зашито сърце. Ето какво разказва самата Карол Мартинез ... |
|
Първият по рода си компактдиск издаден в България и представящ песни на българските евреи на трите практикувани тук езика - идиш /ащкенази, немски евреи/, ладино /испански евреи/ и на иврит. Прочутият български композитор и учен - фолклорист, изследовател и теоретик на фолклора по нашите земи Николай Кауфман е издирил, записал и аранжирал песните, които са лирични, битови и сакрални. Сред изпълнителите са групата “Гласове на ВИТИЗ”, известните български хорове “Васил Арнаудов” и “Христина Морфова”, фолклорен състав от Ансамбъла за тракийски песни и танци - гр. Ямбол, “Алтернация” от Плевен и др. Компактдискът има не само ... |
|
Учебният курс е разработен за деца от 6 до 11 години. Целта на курса е да осигури приятна атмосфера за изучаване на испанския език с помощта на разнообразни задачи и песни. Учебната система "Vamos al cole - ниво A1.2" по испански език се състои от следните компоненти: учебник книга за учителя CD Изброените компоненти от учебната система се продават поотделно. За да закупите някой от тях, последвайте съответния линк. ... |
|
Аудиодискът съдържа аудиозаписи с песни и стихчета, свързани с всяка една от главите в учебника. Учебната система "Vamos al cole - ниво A1.2" по испански език се състои от следните компоненти: учебник книга за учителя CD Изброените компоненти от учебната система се продават поотделно. За да закупите някой от тях, последвайте съответния линк. ... |
|
На диска са поместени аудиозаписи с песни и стихчета, свързани с всяка една от главите в учебника. Учебната система "Vamos al circo - ниво A1.1" по испански език се състои от следните компоненти: учебник книга за учителя CD Изброените компоненти от учебната система се продават поотделно. За да закупите някой от тях, последвайте съответния линк. ... |
|
Книгата е част от поредицата "Ars poetica" на издателство "Захарий Стоянов". ... Томчето с избрани стихотворения, песни и романси, преведени от Александър Муратов и Атанас Далчев, ни среща отново с любимия испански поет. Предговорът е на Любомир Левчев. "Когато умра, погребете ме с мойта китара под пясък и глина студена. Когато умра, между портокали и мента зелена. Когато умра, погребете ме вий, ако щете, в един ветропоказател. Когато умра." ... |
|
"Духовна песен" е най-известното произведение на испанския мистик. Състои се от едноименна поема и подробен неин коментар в проза. За разлика от своите предшественици - "Изкачване на планината Кармин" и "Тъмната нощ", съчинението "Духовна песен" няма за изричен адресат хората на духа и цялата монашеска общност на реформирания Кармил, а е написано за манастира на босоногите кармилитки в Гранада и по-специално за неговата настоятелка, Анна Исусова. Това допринася за наглед по-достъпния му стил, но всъщност определя по-мистичната му положеност и по-дълбокия му смислов заряд. Без да ... |