Ритмите увличат в своето движение цялостния живот на хората и обществата: поведенията във всекидневието и естетическите преживявания, преместванията в пространството, както и порядъка на времето. Няма живот без ритъм, т.е. без различна подредба на фактите, които се повтарят, като неизменно комбинират периодичност и прекъсване. През последните два века много философи, социолози, антрополози, музиколози проявяват интерес към социалните ритми, за които още Марсел Мос казва, че определят представите за времето. Досега обаче няма история на ритмите, която да съпоставя съвременното възприемане на ритъма с това в миналото. В ... |
|
През първата половина на ХХ в. в българската култура все повече се утвърждават талантливи и високо образовани композитори и музиканти. Сред тях особено ярко се откроява Петко СТАЙНОВ (1896 - 1977) - композитор, педагог и музикален общественик. Твори основно в областта на симфоничната и хорова музика. И в двата жанра композиторът приспособява европейската музикална традиция като изразни средства и форми към българското светоусещане. Така създава свой музикално-творчески стил, в който българската мелодика и ритмика прекрасно са съчетани с постиженията на европейската музика. заедно с това заема редица престижни и отговорни ... |
|
"Силно и остро писане, което не се страхува да влиза рязко в личното, да работи с тъгата и меланхолията, като запазва своя нерв и тяга за излизане отвъд установеното. Писане, което познава добре големите образци и с таланта си успява да ги подчини на своя личен и разпознаваем почерк." Георги Господинов "Вярвам, че Виктор Пасков ще ни разбере, ще се съгласи с намеренията ни - да отворим вратата на поезията му към хората. Да направим личното всеобщо, каквато е задачата на добрата литература. А ако цар Виктор се захване да спори, както обича, си представям, че бих го контрирал с любим цитат: свещено, ... |
|
"В тази книга са усилията ми в продължение на години, изпълнени с обич и към руската поезия, и с увлеченията ми на неин преводач. Подборът може да озадачи познавачите. Той се отличава от подбора в други подобни антологии. В него няма преднамерена избирателност на авторите, нито пък наумени цели и съображения. Затова нито броя, нито пък избора на преведените стихотворения от известни поети не е отклик на мисловни и емоционални нагласи, настроения и търсения. В тези стихове аз видях себе си. Тъкмо затова озаглавих съставената от мен христоматия „Руски поети на мой глас”. Додето превеждах и търсех интонацията и точния ... |
|
След 20 години едно емблематично име за българската музика - Лия, се завръща с авторска музика, създадена специално за нея. В албума "Това остава" певицата е изпяла балади, за които е мечтала. Дискът включва още две по-шлагерни мелодии и три инструментала. "Вече съм пораснала и съм готова да оставя нещо наистина мое след себе си", споделя Лия. ... |
|
В книгата са събрани 12 балади на немския поет, сред които "Горски цар", "Коринтската невеста", "Легенда за подковата", "Сватбена песен" и други. Горски цар Кой с коня си вихрен препуска в нощта? Това е бащата с дете до гръдта. Притиснал сина си към топлия скут, над него той бди и го пази от студ. – Какво ти е, чедо, защо се боиш? – Там дебне ни Горския цар, татко, виж! Корона е сложил, опашка развял... – Не се плаши, сине, мъгла си видял. – Детенце прекрасно, ръката си дай! Очакват ни чудни игри в моя край. Брегът ми с красиви цветя е богат, а майка ми шие ти златен халат. – О, ... |
|
Веселин Станев /1964г./ е пианист, който привлича вниманието на слушателя с изключителната си отдаденост на музиката и с постоянното разнообразие - в темпо, акценти, щрихи, динамика - във всяко изпълнявано произведение. За разлика от мнозина големи пианисти, той е еднакво силен и в предкласиката и в романтизма. Същественото в неговата интерпретация е, че винаги слага отпечатъка на своята ярка индивидуалност. Така познати, репертоарни клавирни творби изсвирени от Веселин Станев прозвучават дотолкова различно, че създават впечатление за нещо ново. Например в компактдиска такова впечатление правят двете Балади, Скерцото или ... |
|
Книгата е част от поредицата "Европейски разказвачи XX - XXI век" на издателство "Емас". ... Тринайсетгодишният Барт е непоправим оптимист. Гледа ведро на живота. А животът му не е никак лесен. Барт живее в мизерен блок, свърталище на всякакви отрепки. С майка му обитават гарсониера. Парите не им стигат. Вечерята на Барт обикновено е пакет солети, а в пощенската кутия валят напомняния за неплатени сметки. В училище е аутсайдер, а отгоре на всичко редовно яде бой на тренировките по бокс, които посещава само заради майка си. Но той не унива. Основната му опора в живота е музиката. И то не каква да е ... |
|
Това е книга за Витята - написаха я неговите приятели и почитатели, след като "сърдитото младо момче" отплава към страната на отвъдните сънища, където няма смут и мъка. Виктор Пасков остави блестящи белетристични образци. Започна с ярката си и провокативна първа книга с новели "Невръстни убийства", посрещната възторжено от един от първожриците на съвременната проза Павел Вежинов. В нея авторът се приближаваше по почти мистичен начин към големите преди него - Емилиян Станев, Йордан Радичков, Дончо Цончев. Сетне Виктор прекрачи в прекрасния романтичен свят на "Балада за Георг Хених". ... |
|
"Това е ода за величието на една страна, в която можеш да се родиш като Яков Гершовиц, син на руски евреи имигранти, и да покориш света като Джордж Гершуин. За нейните неограничени възможности. За нейните съмнения, колебания, трудности и крайности. Но това е и симфония за една любов - любовта на Кей и Джордж. Всеотдайна и обречена. Извираща от музиката, която извира от сърцето. Рапсодия не е балада за Джордж Гершуин, когото всички познаваме. Рапсодия е оратория за Кей Суифт, талантливо и смело момиче в суровия мъжки свят на музиката, в суровото време след края на Първата световна война, в суровия и груб Нов свят. ... |
|
Авторският компактдиск на известния български композитор Александър Йосифов съдържа композиции за клавирни дуа- област в която се изявява с оригиналност на идеите. След постигнатото в опусите за две пиана и за четири ръце, той се насочи към експериментиране с още по-големи клавирни състави като например "Симфония-концертанте" за две клавирни дуа и оркестър от 10 рояла /24 пианисти,респективно 48 ръце/, която привлича вниманието на японската публика и музикална критика, определили я като уникално творение на 20 век. Йосифов, който е автор на опери,балети,детска музика, симфонии и инструментални творби / повече от 1200 общо/ ... |
|
Черна пеперуда е заглавието на третия студиен албум на Михаела Маринова. В него има както модерен поп с трап бийт, така и ритъм енд блус и балади. По създаването на албума Михаела Маринова работи с приятелите си в музиката Павел Николов и Ангел Дюлгеров. В него има и международно участие - на музикалните продуценти Cris Tarcea (Monoir), Cristian Pistol и Martin Kleveland."Затаила съм дъх и нямам търпение да споделя всички нови песни с феновете си. Черна пеперуда е моята лична метаморфоза." Михаела Маринова ... |