Наказанието дойде преди престъплението. Сега е време за отмъщението. От автора на "Бъдеще" и трилогията "Метро". ... Психотрилър и криминална драма, "Текст" е модерна трактовка на отношенията между поколенията, история за невъзможна любов и закъсняло отмъщение. За големия град, който поглъща хората - и за телефоните, които поглъщат души. Нова посока за Дмитрий Глуховски , световноизвестния автор на трилогията "Метро", романите "Здрач" и "Бъдеще", сборника с разкази "Разкази за Родината" и други. Наказанието дойде преди престъплението - а сега е време ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Тялото започва като самоусещане, съзнание за време и за съдба. "Тялото текст" смело нахлува в противоречията на "постмодерната ситуация" посредством самата тъкан на тялото. Проследява промените в подходите, моделите и употребите на тялото и телесността. Откровеността и изразителността на тялото го превръщат в текст на самото съществуване. Като носител на човешко съдържание, на постигнат смисъл и разбиране, анализът показва как тялото от очевидна форма на живота се трансформира в съществен инструмент на културата. То се явява пред прогледа, съблазнява в докосването, променя се във времето и остава ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
"Разказваме, за да разберем. Словото не само ни свързва със света, но то е и така необходимата ни дистанция, за да можем да погледнем отстрани и отдалеч на живота, отвъд кипежа на настоящето. Единствено сред всички същества човекът е способен да се въздига в екстаз и да надскача самия себе си. Защото не само границите ни определят, но и способността ни за тяхното преодоляване и надмогване. Разказвайки обаче, ние създаваме и самите себе си. Езикът, обговаряйки света и нашето усещане за живота, се превръща в изначална форма на порива, на излизането и надскачането на собствените ни предели и предразсъдъци. Насладата ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Книгата е част от поредицата "Теоретични пространства". ... Този том събира четири фундаментални теоретични текста, занимаващи се с начина, по който човек чувства (най-вече отрицателни чувства) и по който мисли (най-вече чрез отричане). Текстовете обхващат около десетгодишен период (1915 - 1926) от най-интензивната работа на Фройд и - освен че набелязват осови линии за практиката и за укрепващия теоретичен скелет на психоанализата - са чудесен показател за непрекъснато променящото се мислене на бащата основател, който не се отказва да търси истината. "Преходността", "Траур и меланхолия", & ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Съставител: Александър Кьосев . ... Читатели в текста е екипно изследване, посветено на начина, по който съвременната българска литература изгражда образ на своя читател и прави опит да контролира и насочва читателското поведение на публиките. Не става дума непременно за конкретни адресати, за които авторът си е мислел съзнателно и целенасочено, нито за маркетингово определена целева група от читатели - купувачи на книги, а за казаното по-горе - онова, което литературната теория нарича имплицитен читател. ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
На сцената на текста няма рампа: зад текста няма действащо лице (писателят), нито пред него някой е пасивен (читателят); няма субект и обект. Текстът обезсилва граматическите поведения: той е неразличимото око, за което говори един автор мистик (Ангелус Силезиус): "Окото, през което виждам Бог, е същото, през което Той ме вижда. ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Помагалото е предназначено за всички, които създават текстове на български език - ученици, студенти, учители, филолози, журналисти. То е съобразено с университетската учебна програма по практическа българска граматика. В него се работи върху правилата за точна, правилна, логична и благозвучна реч, които са включени в държавните образователни изисквания. В теоритичната част са обяснени кратко най-често използваните в редактирането термини. Илюстрирани са типичните езикови грешки и начините за тяхното отстраняване. ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Как въздейства литературата и каква е нейната роля в живота на човека и неговите общности? Въпрос с привидно лесен отговор. Та нима още древните хора не са знаели, че Словото им помага да направят света, в който живеят, малко по-хубав, по-приветлив, по-човечен. Неясно обаче остава как точно се случва това. Дали Словото е само вдъхновение, а реалните действия по усъвършенстване на света идват по-късно? Или самото Слово може да се разглежда като реално социално действие? Преди време този въпрос преобърна науката за езика, а сега е на път да го направи и с литературознанието. Вече започнахме да осъзнаваме, че четенето не е ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Текст маркерите от Kidea са с ярки пастелни цветове и добра покривност. Корпусът им е направен с мотиви на сладки животинки от различни видове, а върховете им са скосени и стабилни. Комплектът е идеален за всякакви творчески занимания и се състои от 5 цвята - син, зелен, жълт, розов и лилав. ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Текст маркерите от Kidea са с ярки цветове и добра покривност. Декорирани са с мотиви на сладки животинки от различни видове, а върховете им са скосени, даващи възможност за маркиране на тънки и дебели линии. Мастилото на маркерите е в 5 различни цвята - син, зелен, жълт, оранжев и лилав. То изсъхва бързо, не се размазва и оставя прозрачна следа. Маркерите са подходящи за акцентиране на важни части от текста върху хартия или картон и за всякакви творчески занимания. ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
"За влюбването, което е извънмерна еуфория, която няма нищо общо с реалността и затова искаме то никога да не свършва. За любовта, която е едно от най-силните вдъхновения на живота, но не е лесна работа. За онова, което чувстваме, но премълчаваме. За всичко, което бихме искали да изкрещин, когато вече няма кой да ни чуе. За страховете. За копнежите. За срама. За нежността. И за всички останали неща, които доказват, че няма как да се изложиш, когато става дума за любов. За теб." Яна Борисова "Няколко текста за любовта са гласовете и историите на различни мои герои, които изпитват нужда да говорят за любов. ...![](/b-images/quad-transp.gif) |
|
Текст маркерите от Kidea са с пастелни цветове и добра покривност. Декорирани са с мотиви на сладки котета, а върховете им са скосени, даващи възможност за маркиране на тънки и дебели линии. Мастилото на маркерите е в 6 различни цвята - зелен, жълт, прасковен, розов, лилав и син. То изсъхва бързо, не се размазва и оставя прозрачна следа. Маркерите са подходящи за акцентиране на важни части от текста върху хартия или картон и за всякакви творчески занимания. ...![](/b-images/quad-transp.gif) |